כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פעמי השלום: הגרש"מ עמאר אצל הגר"י יוסף

לאחר נתק ממושך הגיע הראשל"צ הקודם הגרש"מ עמאר לביקור חג בסוכת מחותנו - הראשל"צ הנוכחי הגר"י יוסף • גורם ל'בחדרי חרדים': "המהלך של הפגישה היום מתבשל כבר תקופה ארוכה, וכמובן הכל נעשה להבאת שלום ואחדות בציבור הספרדי" • האם ש"ס תצהיר על תמיכתה במועמדות הגרש"מ לרבנות העיר ירושלים?

הגרש"מ עמאר בביקור בסוכת הגר"י יוסף
הגרש"מ עמאר בביקור בסוכת הגר"י יוסף

דרמה בעולם הספרדי: על רקע הפילוג שקרע את יהדות ספרד, הגיע היום (ב') אחר הצהריים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר - המועמד לרבנות ירושלים, לביקור חג בסוכת מחותנו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים.

הגרש"מ עמאר שיבח את מחותנו הגר"י יוסף על פעילותו לחיזוק מעמד בתי הדין והרבנות הראשית לישראל. הגרש"מ ציין, כי בחירתו של הגר"י יוסף לתפקיד הראש"ל היא ברכה גדולה לעם היהודי וזכות גדולה בהיותו ממשיכו של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל.

במהלך הביקור הציג הגרש"מ עמאר לגר"י יוסף את הכרך השמיני בסדרת ספריו 'שמע שלמה' שעתיד לראות אור בעוד כחודש, והשניים שוחחו בסוגיות הלכתיות שונות המופיעות בו.

הגר"י יוסף השיב לגרש"מ עמאר כי הוא סמוך ובטוח כי ימשיך לפעול רבות בקרב הציבור להגדיל תורה ולהאדירה, מתוך קרוב לבבות ודרכי נועם.

מדובר בביקור היסטורי שנשמר בסודיות רבה, שכן מאז הבחירות לרבנות הראשית לישראל לפני למעלה משנה נוצר קרע עמוק בין הגרש"מ עמאר לתנועת ש"ס ולראשון לציון הגר"י יוסף - שהחליף את הרב עמאר בתפקידו, הפגישה נערכה בסוכתו הפרטית של הגר"י בתוך ביתו בשכונת סנהדריה.

מאז נפגשו השניים בשמחת בר מצווה משפחתית לנכד משותף, ובשמחת ברית לנכדם לפני מספר חודשים ובשני האירועים נרשמה לחיצת ידיים בלבד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הפגישה לא עלה נושא הבחירות לרבנות ירושלים ואף הרב עמאר הזמין את הרב יצחק יוסף לביקור בסוכתו, ככל הנראה ביקור הגומלין יתקיים מחר יום שלישי.

גורם בכיר המעורה בדבר קיומה של הפגישה מזה מספר ימים, אומר ל'בחדרי חרדים': "כל המהלך של הפגישה היום מתבשל כבר תקופה ארוכה, וכמובן הכל נעשה להבאת שלום ואחדות בציבור הספרדי".

אותו גורם מוסיף ואומר: "כל הפגישה נעשתה בתיאום עם הצמרת הפוליטית בש"ס ומועצת חכמי התורה ובראשם חכם שלום כהן".

אמש במעמד הקבלת פני רבו בגבעת המבתר בירושלים רמז הגרש"מ עמאר לבאות ודיבר על האחדות: "מגיל קטנות גודלתי על אחריות. ה' יודע שאני מחפש כאן את העבודה שברבנות ולא את השררה שבה. יש אנשים שאולי לא נוח להם עם התמודדותי, ומפרסמים שאולי אינני רוצה וכן רוצה או מתלבט. אלו דברים ילדותיים ולא רציניים. המטרה שלי היא לתת עבדות אמיתית מעצמי לציבור וגם לשרת את עם ה' ולקרב את כולם באחדות מלאה".

הביקור ההיסטורי. צילום: באדיבות המצלם






הרב עמאר אמש בהקבלת פני רבו.
לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
ביקור היסטורי הרב עמאר סוכות הרב יוסף ספרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד