כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"זה כואב. זה מזעזע"

שדרן הרדיו הפופולרי התנצל על פרסום 'זבל פרו-קרמלין' נגד אוקראינה

עורך אתר האינטרנר של תחנת רדיו הלאומית של ניו זילנד התנצל לאחר שסיפורים על אוקראינה שפורסמו באתר האינטרנט שלו נמצאו ערוכים | התברר שהם עורכים סיפורים כבר חמש שנים

שדרן הרדיו הפופולרי התנצל על פרסום 'זבל פרו-קרמלין' נגד אוקראינה
הקרב על קייב צילום: Pixabay

העורך הראשי של הרדיו הלאומי של ניו זילנד בשירות הציבורי התנצל על פרסום "זבל פרו-קרמלין" לאחר שנמצאו שינויים בלמעלה מתריסר מאמרים של סוכנות 'תיל' המסקרת את פלישת רוסיה לאוקראינה. כשהופיע בתוכנית תשע עד הצהריים של הרדיו הלאומי של ניו זילנד, פול תומפסון, שהוא גם מנכ"ל התחנה, התנצל על "ההפרה החמורה" של תקני העריכה. "זה מאוד מאכזב שהזבל הפרו-קרמלין הזה הגיע לסיפורים שלנו", אמר. "זה בלתי נסלח."

תומפסון הכריז על חקירה עצמאית בשבת לאחר שהתברר כי כתבה המיוחסת לסוכנות הידיעות רויטרס שונתה כדי לשקף את הנרטיב הרוסי על אוקראינה.

נמצא כי המאמר המדובר נערך באתר האינטרנט של הרדיו ונכתב בו כי בשנת 2014 "ממשלה נבחרת פרו-רוסית הופלה במהלך מהפכת הצבע האלימה של אוקראינה", אמרה הסוכנות, והמשיכה, שלא במדויק, כי "רוסיה סיפחה את קרים לאחר משאל עם, כאשר הממשלה הפרו-מערבית החדשה דיכאה רוסים אתניים במזרח ובדרום אוקראינה".

הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' נאלץ לעזוב את תפקידו בשנת 2014 במה שנודע בשם 'מהפכת מיידאן' בעקבות חודשים של מחאות שהחלו לאחר שדחה הסכם סחר של האיחוד האירופי לטובת הדוק קשרים עם רוסיה. יותר מ-100 מפגינים נורו למוות על ידי כוחות הביטחון וינוקוביץ' נמלט לבסוף למוסקבה. רוסיה פלשה לקרים ב-2014 וסיפחה אותה בעקבות משאל עם שלא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית. העצרת הכללית של האו"ם קיבלה החלטה המכריזה על משאל העם כפסול.

על רקע ביקורת פורנזית מתמשכת של מאמרים שפורסמו באתר האינטרנט שלה, תחנת הרדיו אמרה שהיא תיקנה עד כה 17 כתבות שפורסמו בגלל מה שלדבריה היה "עריכה לא הולמת". הכתבות, כמעט כולן מסוכנות הידיעות רויטרס, שחלקן הופיעו עם שם הכתב של כתבי הסוכנות, פורסמו מחדש עם תיקונים והערות של העורכים. היצירות המוקדמות ביותר הן מאפריל 2022.

"כאמור בתנאים וההגבלות שלנו, לא ניתן לשנות את התוכן של רויטרס ללא הסכמה מראש ובכתב. רויטרס מחויבת במלואה לסקר את המלחמה באוקראינה ללא משוא פנים ומדויק, בהתאם לעקרונות האמון של רויטרס". נאמר בהצהרת סוכנות הידיעות.

העיתונאי הוצא לחופשה. הוא סיפר בראיון לתוכנית אחרת שהם עורכים סיפורים באותו אופן כבר חמש שנים ו"אף אחד לא טפח על הכתף ואמר לי שמה שעשיתי לא בסדר". תומפסון הודה שמערכות העריכה של הרדיו לא היו מספיק חזקות ואמר שכל העותקים מסוכנויות נדרשים כעת לעבור עריכה שנייה. "אני מבולבל", הוא אמר כשנשאל איך יכול היה להתפרסם מה שמסתכם ב"תעמולה מוחלטת". "זה כואב. זה מזעזע ואנחנו צריכים לרדת לעומק איך זה קרה”

אוקראינה פייק ניוז ניו זילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד