כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הטיחו האשמות קשות

המח"ט לתושבים אחרי הפיגוע: "זה כישלון שלי"

תושבי האזור בו נרצח מאיר תמרי בפיגוע, הטיחו האשמות במח"ט. המפקד לקח אחריות על הפיגוע. התושבים דרשו שהעמדה בצומת בה נרצח תהיה מאוישת כל הזמן ושיהיה "שיבוש של חיי הפלסטינים" בתגובה לאירועים כאלה

המח"ט לתושבים אחרי הפיגוע: "זה כישלון שלי"
זירת הפיגוע במער ריחן צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שיחה קשה התנהלה בין מפקד החטיבה המופקדת על צפון השומרון, אלוף משנה אריק מויאל, למשפחתו ושכניו של מאיר תמרי, שנרצח לפני שבועיים בפיגוע ירי באזור חרמש בצפון השומרון. טל תמרי, אלמנתו של מאיר, אמרה למח"ט בזמן שילדיה משחקים בחדר: "תסתכל עליהם. אבא שלהם לא חוזר. תסתכל עלי. מה אתה עושה כדי שזה לא יקרה לאף אחד פה?". הוא השיב לה "הפיגוע שקרה כאן הוא כישלון שלי. לא עמדתי במשימה", כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח אחת מתושבות האזור שנכחה בשיחה הטיחה בקצין האשמות קשות כי "צפון השומרון הופך להיות עזה. כשהגזימו בעזה קיבלו מבצע, פה מגזימים בצפון השומרון ועולם כמנהגו נוהג". תושב נוסף דרש שינקו את המרחב מנשקים, וכי הם שומעים צרורות ירי מדי ערב. התושבים דרשו לאייש את העמדה בצומת שבה נרצח.

בנימין הורגן ששכל את אשתו אסתר הי"ד ב-2021 והתחתן עם חמותו של מאיר תמרי אמר: "יש הרגשה שאורח החיים שלנו נפגע בצורה עמוקה. לא צריך לפחד לשבש את חיי הפלסטינים, שיבינו שיש מחיר לפיגוע. ומחיר לא רק למחבל או לחולייה שלו, אלא לכל העם שתומך בו. ושיהיה להם רע בחיים, כמו שלנו רע. יגידו שזו 'ענישה קולקטיבית', אז שיגידו".

עוד דווח ב'כאן 11', אחת מתושבות האזור שאלה אותו: "איך אתה שומר עלינו מחר בבוקר?", והוא השיב לה "אני לא שומר עלייך מחר בבוקר, אני שומר עלייך עכשיו". המפקד אמר: "תמיד כשהאחריות לא עליך זה יותר קל, כמות זריקות האבנים ירדה. תחושת הביטחון בסך הכל בסדר. זאת לא תשובה מספיק טובה. ב-2022 נהרגו 55 מחבלים לעומת 8 בשנה הקודמת".

 

פיגוע ירי פלסטינים מאיר תמרי אסתר הורגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד