א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יום שחור או יום חג

לפני שנתיים התרחשה התרמית הפוליטית הגדולה בישראל

הערב לפני שנתיים התרחשה אחת הטלטלות הפוליטיות שייזכרו בהיסטוריה הישראלית. נתניהו הודח על ידי ממשלת מיעוט של 60 תומכים בראשות נפתלי בנט שהבטיח כי ממשלתו תחזיק ארבע שנים. נתניהו נאם אחריו והבטיח "נפיל אתכם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים"

לפני שנתיים התרחשה התרמית הפוליטית הגדולה בישראל
נפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני שנתיים בדיוק הושבעה ממשלת בנט-לפיד. יום היסטורי ללא ספק שבעיני רבים היה יום חג שבו הודח ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי 12 שנות כהונה רצופים ויש שכינו את אותו ערב כ'יום שחור' שבו התרחשה הבגידה הפוליטית הגדולה ביותר בהיסטוריה הישראלית, כאשר ראש ממשלה, אמנם חובש כיפה לראשונה, אך רק עם שישה מנדטים שהפנה עורף למצביעיו והקים ממשלה עם מפלגה ערבית ומפלגות שמאל קיצוניות, תוך הפרת הבטחות עליהן חתם בשידור חי יממה לפני הבחירות.

בנט כתב הערב בדף הפייסבוק שלו: "הערב לפני שנתיים נשבעתי אמונים כראש הממשלה ה-13 של ישראל. במשך קצת למעלה משנה שירתתי אתכם, אזרחי ישראל, כשרק טובת המדינה לנגד עיניי. הוכחנו שאפשר לעבוד ביחד ולהביא תוצאות".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף וכתב: "עבור חלק מהציבור היה זה יום חג, אך עבור אחרים, כולל חלק ממצביעיי זה היה רגע כואב. הרבה קרה מאז אך דבר אחד לא השתנה: אני אוהב אתכם ואת הארץ שלנו מאד מאד".

בנאום שנשא בנט שהיה רצוף בהפרעות וצעקות רמות מצד הליכוד והחרדים בעת השבעתו הבטיח שממשלתו תחזיק ארבע שנים. ראש האופוזיציה דאז שעלה לנאום אחריו הבטיח "נפיל אתכם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", וכך אכן היה בסיעתא דשמיא גדולה. לאחר שנה בנט איבד את הרוב הקואליציוני עם פרישתה של יו"ר הקואליציה שלו עידית סילמן לימים השרה להגנת הסביבה בממשלת נתניהו הנוכחית.

נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד