כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תוקפת את נסראללה

סורבה כניסה ללבנון בגלל תמיכה בישראל וביקורת על חיזבאללה

אשת תקשורת כוויתית, סורבה כניסה ללבנון בשבוע שעבר בצל תמיכתה בנרמול עם ישראל וביקורת שהטיחה בחיזבאללה. במחנה של נסראללה בירכו, במחנה של מתנגדיו אומרים כי זאת עדות נוספת לרגרסיה בחופש הביטוי בארץ הארזים

סורבה כניסה ללבנון בגלל תמיכה בישראל וביקורת על חיזבאללה
גבול לבנון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

אשת תקשורת כוויתית מסעירה את לבנון ומסורבת כניסה למדינה - בגלל תמיכה ביחסים עם ישראל וביקורת על חיזבאללה. פג'ר א-סעיד אמרה לרועי קייס ב'כאן חדשות': "הכנופייה המושחתת (חיזבאללה) הפכה את לבנון משוויץ של המזרח התיכון למדינה חלשה".

בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות אסרו עליה בימים האחרונים להיכנס למדינה וחקרו אותה במשך שעות ארוכות ברקע הצהרותיה המביעות תמיכה בנרמול עם ישראל וביקורתה החריפה על ארגון חיזבאללה הלבנוני. האיסור עליה להיכנס עורר סערה גדולה בלבנון ומתנגדיו של נסראללה הלינו שלבנון הופכת לדיקטטורה.

"עמדנו בתור כדי להחתים דרכון והגענו לביקורת ואמרו לי בואי לחדר בצד, שאלתי מה הסיפור - אמרו לי הם לא יודעים, בסוף אמרו לנו שהבכירים אומרים שיש לך איסור תמידי להיכנס ללבנון" היא סיפרה לכאן 11. התיעודים האלה של אשת התקשורת הכוויתית מעוכבת בנמל התעופה בביירות הפכו תוך זמן קצר לשיחת היום בארץ הארזים.

השלטונות בלבנון לא נתנו הסבר רשמי לאיסור הכניסה של אשת התקשורת הכוויתית הידועה בתמיכתה הפומבית בנרמול היחסים עם ישראל. פג'ר א-סעיד אמרה: "כן אני בעד הנורמליזציה ואמרתי את דעתי לפני הסכמי הנרמול עם מדינות המפרץ. אני עדיין מתעקשת על כך".

תומכי חיזבאללה בטוחים שתמיכתה ביחסים עם ישראל היא הסיבה לכך שהפכה לפרסונה נון גרנטה בלבנון. אבל מתברר שלא כולם בלבנון ראו בעין יפה את מניעת ביקורה של אשת התקשורת הכוויתית שלא היססה למתוח בעבר ביקורת חריפה על חיזבאללה.

טוני בולוס, עיתונאי לבנוני אמר: "התקרית הזאת חושפת שלבנון הופכת במהירות למדינה דיקטטורית, לקוריאה הצפונית במזרח התיכון". הפוליטיקאי הנוצרי, סמיר ג'עג'ע, הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה, ראה במניעת כניסתה לא פחות מהפקרות מוחלטת ביחסים בין לבנון לבין מדינות ערב.

בשיחת טלפון עם 'כאן חדשות' הביעה פליאה אשת הכוויתית על ההחלטה למנוע ממנה להיכנס Kלבנון ובייחוד שעשתה זאת רק לפני כמה חודשים ואף התראיינה לאחד מכלי התקשורת המקומיים. "עד לרגע זה אני לא יודעת מה הסיבה שאסרו עליי. אני חושבת שהם התלוננו שלבנון לא תקבל את המנרמלים עם ישראל, איפה נרמלתי את ישראל? אני קוראת לנרמל את היחסים".

בשיחה היה לה גם מסר מעניין לחיזבאללה: "אתה (חיזבאללה) מדינה, יש לך צבא ולוחמים ואיימת מיליון פעם שאתם מוכנים לכתוש הרים וגבעות, מי שיש לו 200 אלף לוחמים מפחד מהצהרות של פג'ר א-סעיד? הכנופיה המושחתת הזו הפכה את לבנון משוויץ של המזרח התיכון למדינה מדוכאת שאין בה חשמל ולא שום".

חיזבאללה כווית לבנון ישראל נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד