כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הגיעו לפשרה

השופט ביקש מטראמפ להימנע מקשר עם העדים בתיק נגדו

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ טוען כי הוא חף מפשע ב-37 אישומים הקשורים בטיפול שגוי במסמכים מסווגים | טראמפ עמד אתמול לדין בבית משפט פדרלי במיאמי

השופט ביקש מטראמפ להימנע מקשר עם העדים בתיק נגדו
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ טוען כי הוא חף מפשע ב-37 אישומים הקשורים בטיפול שגוי במסמכים מסווגים. הדיון אתמול בבית משפט פדרלי במיאמי הסתיים לאחר כ-45 דקות: השופט ג'ונתן גודמן קבע שטראמפ לא יכול לתקשר על התיק עם וולט נאוטה עוזרו לשעבר שנעצר אף הוא ושוחרר עם תנאים מגבילים.

השופט אמר לתובעים להכין רשימה של עדים פוטנציאליים שטראמפ לא יכול ליצור איתם קשר לגבי המקרה אלא באמצעות עורך דין. עם זאת, השופט לא הטיל הגבלות נסיעה על אף אחד מהנתבעים.

משרד המשפטים המליץ ​​לשחרר את טראמפ וגם את נאוטה ללא ערבות כספית או תנאים מיוחדים. התובע אמר כי "הממשלה לא רואה באף אחד מהנאשמים סיכון שיברח בטיסה". טראמפ עומד בפני 37 סעיפי עבירות, בטענה ששמר באופן לא חוקי מידע על ההגנה הלאומית וכי הסתיר מסמכים.

טראמפ נאשם שאחסן את המסמכים בשירותים ובמקומות נוספים בבית המגורים, והשוויץ במסמכים המסווגים למבקרים. באחד המקרים, הוא אמר על מסמך מסוים, "כנשיא, יכולתי לבטל את הסיווג שלו", וכן, "עכשיו אני לא יכול, אתה יודע, אבל זה עדיין סוד".

טראמפ הואשם בשבוע שעבר ב-37 סעיפי האישום על ידי היועץ המיוחד ג'ק סמית'. ה-FBI תפס 102 מסמכים מטראמפ עם סימוני סיווג באוגוסט האחרון.

בנוסף לאישום על המסמכים, טראמפ מסובך בעוד מספר תיקים מלאים בשערוריות שונות, ונראה כי נסיונו לנצח בבחירות 2024 כמעט בלתי אפשרי.

 

דונלד טראמפ מסמכים מסווגים מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד