כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עוקבים מקרוב

ארה"ב מכחישה דיווחים על הסכם גרעין ביניים עם איראן

בעוד איראן אישרה את המשך שיחותיה העקיפות עם ארה"ב, משרד החוץ האמריקאי הכחיש לחלוטין את השגת הסכם גרעין ביניים עם איראן. "נשתמש בכל הכלים הדרושים כדי להבטיח שהמטרה תושג

ארה"ב מכחישה דיווחים על הסכם גרעין ביניים עם איראן
המשלחת האיראנית בשיחות הגרעין בווינה, 29 בנובמבר 2021 צילום: Iran international

בעוד טהראן אישרה את המשך שיחותיה העקיפות עם וושינגטון, משרד החוץ האמריקאי הכחיש אתמול לחלוטין על הסכם גרעין ביניים עם איראן. דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר כי "שמועות על הסכם גרעין זמני או אחר הן שקריות ומטעות".

הוא הוסיף, "המדיניות שלנו כלפי איראן נותרה ממוקדת בבלימת התנהגותה מערערת היציבות באמצעות לחץ דיפלומטי, תיאום הדוק עם בעלות בריתנו והפחתת הסלמה באזור".

"זה כולל הבטחה שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, ולכן אנחנו עוקבים מקרוב אחר פעילות ההעשרה של איראן, ונשתמש בכל הכלים הדרושים כדי להבטיח שהמטרה הזו תושג", הוסיף.

ההכחשה האמריקאית מגיעה לאחר שדובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר כי השיחות העקיפות בין שתי המדינות נמשכות. בתשובה לשאלה על דיווחים בתקשורת על התקדמות במשא ומתן בין טהראן לוושינגטון, אמר כנעני כי השיחות המתנהלות בעומאן "אינן סודיות".

במסיבת העיתונאים השבועית שלו, הוא אמר, "בירכנו על המאמצים של סולטנות עומאן לקיים משא ומתן שמטרתו הסרת האמברגו על איראן, והחלפנו מסרים עם הצד השני, חילופי ההודעות נמשכים".

איראן ארה''ב הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד