כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הוארך תוקף ההכרזה על "מצב חירום"

הכנסת אישרה את הארכת תוקף ההכרזה על "מצב חירום" | אם לא ידעתם, עם הקמת המדינה ההכרזה לא כללה הגדרה של מהו אותו "מצב חירום", היא לא הוגבלה בזמן, והיא מעולם לא בוטלה

הוארך תוקף ההכרזה על "מצב חירום"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה המשותפת של ועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה, חוק ומשפט בעניין הארכת תוקף ההכרזה על מצב חירום. שלושה חברי כנסת תמכו באישור ההמלצה לעומת אחד שהתנגד.

ביום כ"ט בסיוון תשפ"ב הכריזה הכנסת על מצב חירום עד ליום ט' בסיוון תשפ"ג. החלטת הממשלה 476 מיום 30.04.23 ביקשה כי הכנסת תכריז על מצב חירום למשך שנה נוספת.

על פי תקנון הכנסת, הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה בוחנת את הצורך להכריז על מצב חירום, את התקנות לשעת חירום שהותקנו מכוח ההכרזה האחרונה ואת החקיקה שתוקפה מותנה בקיומו של מצב חירום, ואז מביאה את המלצותיה לאישור מליאת הכנסת.

עם הקמת המדינה, הכריזה מועצת המדינה הזמנית על מצב חירום. ההכרזה לא כללה הגדרה של מהו אותו "מצב חירום", היא לא הוגבלה בזמן, והיא מעולם לא בוטלה. להכרזה על מצב החירום שתי השלכות עיקריות: 1. הסמכת הממשלה להתקין תקנות שעת חירום, בהתאם להוראות חוק היסוד, שבכוחן לגבור על חקיקת הכנסת. 2. ישנה חקיקה התלויה בהכרזה על מצב חירום, היינו, תוקפם של חוקים וחקיקת משנה שהותקנו מכוח היותם תלויים בקיומו של מצב חירום.

מצב חירום מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד