כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"רגישות לסביבה היא גם לכל מי ומה שבתוכה"

הנשיא אירח בסוכתו: "עם כניסתכם בצל קורתנו נחמה ואני נבקש לברך את כולנו - שנצליח לשבת 'בסוכה אחת'"

"רגישות לסביבה היא גם לכל מי ומה שבתוכה"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, פתחו הבוקר (ב) את בית הנשיא לקהל הרחב. השנה נערכה "הסוכה הפתוחה" של הנשיא בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות בסימן "סוכות בסביבה", לקידום המודעות של אזרחי המדינה לשמירה על הסביבה במגוון היבטים כגון: מחזור, בנייה ירוקה וטיפוח גינות. האזרחים שביקרו במשכן נהנו משלל פעילויות להורים וילדים, עמדות יצירה, משחקים ומידע אודות מהפכת המחזור וחידוש ושיקום הפארקים ברחבי הארץ.

ברחבי הבית הוקמו תערוכות ומיצגים רבים כגון: עמדה חדשנית המייצרת גז לשימוש ביתי מפסולת אורגנית ונמצאת בשימוש כבר בימים אלו בפזורה הבדואית, פסלי חיות ענקיים מבקבוקים משומשים, עמדת יצירה של כובעים מנייר עיתון ומשחקי קופסא ממוחזרים. אומנים שונים הציגו בפני הבאים יצירות מחומרים ממוחזרים בהן גם כלי נגינה ובעמדות צפייה ניתן היה להתרשם מהפיתוח העתידי של הפארקים המחודשים המשוקמים בימים אלו ברחבי הארץ.

סוכת הענק שנבנתה על מדשאת בית הנשיא קושטה על ידי משרד החקלאות ב"קיר ירוק" צומח, זני פירות מיוחדים כגון: זן התמר "אנברה" החדש בארץ ובמקור מגיע מערב הסעודית ונמצא בשלב של פיתוח ומחקר ונחשף בימים אלו לציבור הרחב, זן האפרסמון "שינשו" שהוא זן בכיר ונקטף בשבוע הראשון של ספטמבר התאפיין בפרי גדול וזן הפטל החדש "פולקה" שהוא זן של פטל אדום שמקורו בפולין. כמו כן הוצגו ירקות חדשים ועיצובי פרחים מרהיבים וליקרי צמחים מסוגים שונים הנמכרים ברחבי הארץ.

הנשיא לחץ את ידיהם של באי הסוכה וסייר בין האזרחים שכיבדו אותו בהגעתם. כמו כן, בירך את הקהל ואמר: "ברוכים הבאים לסוכתנו. רעייתי נחמה ואני שמחים ונרגשים לארח אתכם בפעם הראשונה בסוכתנו. בחג הסוכות נהוג לארח אושפיזין- היום אתם ואתן האושפיזין שלנו. הלוואי ויכולתי ללחוץ יד לכל אחד מכם, להצטלם עם כל אחד מכם לבד ולעשות סלפי עם כל ילד״.

הנשיא הוסיף בהמשך דבריו: "מנחמה אני לומד את החשיבות שבמחויבות האישית שלנו בחיי היום יום, לשמירה על המקום בו אנו חיים ובו יחיו גם ילדינו. כבר כיום יש בבית הנשיא גינה קהילתית, קומפוסט ופחי מחזור, וכפי שאני מכיר את נחמה - זוהי רק ההתחלה. אם כל אחד מאיתנו יקבל על עצמו לעשות מעשה למען הסביבה כדבר שבשגרה, יהיה זה צעד משמעותי בדרכנו לעתיד נעים יותר עבור כולנו. המסורת היהודית מציינת את השנה הזו כשנת שמיטה, שבת לאדמה, לכלכלה ולאדם. רוח חג הסוכות ועקרונות השמיטה, שמיטת הקרקע ושמיטת הכספים, משתלבים יחד לכדי עקרון משותף של אחריות חברתית ואחריות סביבתית. זו אחריות שמהותה יצירת מציאות של קבלת האחר, של הקשבה, חמלה וערבות הדדית, לצד כבוד ודאגה לסביבה בה אנו חיים. עם כניסתכם בצל קורתנו, נחמה ואני נבקש לברך את כולנו, שנצליח לשבת 'בסוכה אחת', להסיר מחיצות בינינו ולמצוא את המשותף".
ריבלין סוכה אירוח נשיא נחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד