כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נאום פרידה

הכלכלנית היוצאת במתקפה על המגזר: "שילוב חרדים - בלי דחיקת נשים"

הכלכלנית הראשית נאמה הבוקר בחריפות נגד מהלכי הממשלה בחקיקת חוקי הרפורמה המשפטית | נאומה כוון גם נגד התקציב לחרדים "חשוב לשלב גברים חרדים בתעסוקה - וחשוב לעשות את זה בלי דחיקת נשים"

הכלכלנית היוצאת במתקפה על המגזר: "שילוב חרדים - בלי דחיקת נשים"
משרד האוצר צילום: צלמי פלאש 90

הכלכלנית הראשית באוצר שמסיימת את תפקידה בימים אלו, שירה גרינברג, נשאה נאום הבוקר (רביעי) בכנס שהתקיים בהרצליה ותקפה בדברים קשים את הממשלה על רקע חוקי הרפורמה במערכת המשפט. "לדעתי צריך להסיר לגמרי את האיום על הכלכלה בהיבט של הרפורמה המשפטית. בתקופות שבהן יש אי ודאות כל כך רבה, ודאי שלא נכון להוסיף אי ודאות מקומית". היא אמרה.

בכל הנוגע לזהות מחליפה בתפקיד הכלכלן הראשי טענה: "מקווה שבקרוב ימונה ראש אגף במקומי שיוכל להביע את דעתו המקצועית ללא חשש".

עוד תקפה "השיח - שלא שם לגמרי לגמרי בצד - את הנושא הזה (הרפורמה המשפטית) הוא בעייתי בהיבט הכלכלי - ומייצר אי ודאות שיש לה השלכות משמעותיות", אמרה, "מה שרואים כרגע זה ניצנים - וככל שדברים יקרו ההשפעה יכולה להיות קשה מאוד לכלכלה".

כזכור, לפני כחודש הכלכלנית הראשית יצאה באזהרה חריפה על ההשלכות של חלוקת הכספים הקואליציוניים. היא אמרה כי "ההחלטות המסתמנות אודות הגדלת תקציב החינוך שאינו רשמי, הגדלת קצבאות האברך והפעלת תוכניות סיוע כמו מתן תלושי מזון - צפויות להביא לירידה בפוטנציאל ההשתכרות של גברים חרדים ובהשתלבותם בשוק העבודה".

גם בנאום היום היא אמרה דברים דומים. "חשוב לשלב גברים חרדים ונשים ערביות בשוק התעסוקה - וחשוב לעשות את זה בלי דחיקת נשים", הדגישה. "אני מאוד מקווה שבקרוב ימונה ראש אגף או ראשת אגף במקומי. זה דבר חשוב, לא לשכוח שיהיה ראש או ראשת אגף חזקים שיוכלו להביע את עמדותיהם המקצועיות ללא חשש".

בכל הנוגע למשבר שפוקד את ענף ההיטק: "הפתרון האמיתי הוא לא שהמדינה תיכנס לפתרונות מימון, הפתרון הוא להסיר את אי הוודאות ולהבטיח את היציבות של ענף ההיי-טק". בנוגע לשילוב נשים בתפקידי מפתח אמרה: "אני רוצה להזכיר לכולם שמדינת ישראל קיבלה את הציון הנמוך ביותר מכל מדינות ה-OECD בנושא מגדר. אם אנחנו מסתכלים קדימה, על דרישות כאלה ואחרות לשילוב אוכלוסיות בהשכלה הגבוהה תוך הפרדות מגדריות, השתלבות בשוק התעסוקה תוך הפרדות מגדריות. בג"ץ היה מי שדאג למנוע פגיעה בנשים - אני חוששת בהיבטים האלה".

תעסוקת חרדים הכלכלן הראשי משרד האוצר הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד