כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפיוס • המיליארדר אמר: "הראשון לציון על הקו"

למעלה מחודש ימים נערכו מגעים בין הראשונים לציון, הגרש"מ עמאר ומחותנו הגר"י יצחק • מי שתיווך היה איל ההון מיכו מיראשוולי, מקורבו של הגרש"מ • ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הצטרף גם הוא למאמצי התיווך • אמש נערכה ישיבה מיוחדת של פורום המייעץ לגרש"מ • ובינתיים ב'בית היהודי' חוגגים: "דרעי ידע שכשלון יהיה רשום על שמו"

הפגישה ההיסטורית בין הראשל"צים
הפגישה ההיסטורית בין הראשל"צים

הרחוב הספרדי הגיב בשמחה, לפגישת הפיוס ההיסטורית של הראשונים לציון, הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף, לאחר למעלה משנה של נתק.

עתה מתבררים מספר פרטים אודותיה: מי שעמד מאחורי הפגישה ויזם אותה, הוא המילארדר מיכו מיראשוולי, מקורבו של הגרש"מ עמאר.

זה למעלה מחודש ימים שנערכו נסיונות לפייס בין המחותנים הרשל"צים. מועמדותו של הגרש"מ תרמה להבנה אצל ראשי ש"ס שהגיע הזמן להביא לפיוס. כך גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פעל מאחורי הקלעים כדי לעודד את הפיוס וגם לו היה לו חלק בתיווך בין הצדדים.

היום התקיימה שיחת טלפון בין השניים כאשר מירשאווילי מתווך ביניהם, ובה הזמין הרשל"צ הגר"י יוסף את הגרש"מ עמאר לסוכתו. הגרש"מ נתן את הסכמתו לקיום הפגישה הדרמטית והיא יצאת לדרך.

בפגישה שוחחו הרבנים בדברי תורה ועל ענייני החג, והאורח העניק למארח את ספרו החדש הרואה אור בימים אלו. נושא הרבנות לא עלה בפגישה. כך גם, אף שהפגישה סללה את הדרך לתמיכה של ש"ס במועמדות הגרש,מ, הצעד הזה טרם נעשה.

בפגישה הזמין הגרש"מ את המארח לביקור גומלין בסוכתו, ואכן ככל הנראה מחר יעלה הגר"י יוסף לסוכה שבגבעת המבתר.

קודם לפגישה, סוכם כי לא יהיו נוכחים בה יועצים ופוליטיקאים, אך למעשה את הגרש"מ ליוו לאורך החודש האחרון פורום התייעצות מצומצם, הכולל את יו"ר שס לשעבר ח"כ אלי ישי וח"כ יעקב מרגי. אמש נפגשו השלושה לפגישה סגורה בסוכת הבית בגבעת המבתר למשך למעלה משעה, והשלושה דנו בנושאים העומדים על הפרק, בעיקר על הרבנות ירושלים.

מי שלא ממש הצטרפו לנימת האחדות שפשתה בציבור הספרדי הם אנשי 'הבית היהודי'. גורמים במפלגה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי: "דרעי התקפל ל'בית היהודי' לאחר שהבין שהיא תומכת בהרב עמאר וניצחון של הראשל"צ הרב עמאר ירשם ככישלון אישי שלו. לכל יהודי אמור לכאוב 'התרגיל המסריח' שעשה דרעי להרב שמואל אליהו בכך שנתן לו הרגשה שהוא יתמוך בו ביום פקודה. עתה אנו שמחים שדרעי הבין שהרב עמאר הוא המועמד הראוי ביותר לרבנות ירושלים, שיאחד את כל המגזרים".

הגרש"מ, אלי ישי ומרגי אמשצילום: הגרש"מ, אלי ישי ומרגי אמש
הגרש"מ, אלי ישי ומרגי אמש

,
לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
,
ירושלים פגישה רבנות סוכה ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד