כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ורפואה קרובה לבוא

"המרכז הרפואי "הרצליה מדיקל סנטר" הוא הבית של הציבור שומר התורה והמצוות"

אחראי הדת והכשרות במרכז הרפואי, הרב חיים אושקי, מדבר על כל מה שרציתם לדעת בנוגע להתאמה ההלכתית של בית החולים הפרטי המוביל בישראל • תנאי האשפוז הגבוהים והשירות האיכותי של "הרצליה מדיקל סנטר" נגישים לכל מי שמבוטח בביטוח המשלים של קופת החולים או בביטוח בריאות פרטי

"המרכז הרפואי "הרצליה מדיקל סנטר" הוא הבית של הציבור שומר התורה והמצוות"
הרצליה מדיקל סנטר צילום: באדיבות המצלם

בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" הוא בית החולים הפרטי המוביל בישראל ומעניק שירותי רפואה מקצועיים ברמת אשפוז גבוהה מאוד, אך כזו שנגישה לכל מטופל שמבוטח בביטוח המשלים של קופת החולים או בביטוח בריאות פרטי. בשיחה עם הרב האחראי על הדת והכשרות בבית החולים, הרב חיים אושקי, אנו מבקשים לשמוע על התאמת בית החולים לציבור שומרי תורה ומצוות המקפידים על קלה כבחמורה בכשרות ושמירת שבת ויתר העניינים הנוגעים לשהות בו בעת קבל טיפול רפואי.

בשיחה משתף הרב אושקי, המכהן בתפקידו זה קרוב ל-12 שנה, על הפעולות הננקטות עבור התאמת המקום מתוך ראייה מערכתית המגובה על ידי הנהלת בית החולים, הרואה חשיבות בהתאמה תרבותית עבור כל מטופל מכל מגזר וזרם בישראל.

"בית החולים מאיר פניו לכל הבא בשעריו ומעוניין שכל מטופל יחוש שאין לו כל מניעה או קושי בתקופת השהות בין כותלי בית החולים" הוא אומר ומפרט: "ניקח למשל את נושא שמירת השבת. מטופל במדיקל סנטר לא יתקל בדלתות חשמליות או כל דבר אחר שלא יאפשר לו להתנהל בקלות. יש נרות שבת במקומות ייעודיים והיכרות והבנה לכל הצרכים של משפחה שומרת שבת, הן המאושפז והן בני לוויתו".

בהקשר הזה מרחיב הרב אושקי על עניין השהות בשבתות. "יש כאן סעודות שבת כיד המלך מקייטרינג בכשרות מהודרת הן למאושפזים והן למלווים, רק צריך לעדכן אותי מראש להיערך בהתאם. בשל הריחוק של בית החולים מריכוזים חרדיים יש אתגר עם מקומות לינה למלווים. בית החולים עושה מאמצים לאפשר לינה בחדרים במידת האפשר ויש כמה פתרונות בסביבה. במקרי הצורך יש יהודים חמים מהאזור ששמחים לארח בביתם את מי שאין לו היכן להיות".

מה באשר לכשרות האוכל? "כל מטבחי בית החולים והקפיטריה עומדים תחת השגחת ופיקוח מערך הכשרות של רבה הראשי של שירותי בריאות כללית הגרמ"מ לפקיבקר שליט"א, שמעניק את הכשרות לבית החולים, כאשר אני מפקח ומשגיח באופן תמידי שהכשרות היא באופן של לכתחילה. מטופלים שמעוניינים בארוחת צהריים בכשרות הבד"צ העדה החרדית יכולים לציין זאת ויקבלו על אתר. יש תמיד במלאי ארוחות בהשגחת הבד"צ ואין צורך להזמין מראש. בארוחות הבוקר והערב מוצרי החלב הם בכשרויות המהודרות ביותר כפי שמופיע על גבי האריזה".

לגבי מקום תפילה ולימוד: "יש בית כנסת גדול במרחק הליכה של דקות ספורות וישיבה שפועלת במתחם סמוך מאוד, בהם מתקיימות תפילות בימות החול ובשבת קודש".

הרב אושקי מבקש להעביר מסר לסיום: "חשוב לדעת שמי שמבוטח בביטוח משלים ביטוח פרטי יכול בכמה מאות שקלים לקבל גם את הצוות הכי מקצועי ומוביל וגם את תנאי האשפוז המלונאיים הידועים של 'מדיקל סנטר'" מחדד הרב אושקי ומסיים: "אני נמצא פה עבור כל אחד ואחת, אפשר תמיד לפנות אלי בכל שאלה ובקשה ויחד עם הצוות המוביל בשירות ובקשי הלקוחות נעשה את המירב והמיטב בכל ההיבטים".

הרצליה מדיקל סנטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד