כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שני רודנים מסוכנים

רוסיה מוסרת לבעלות בריתה נשק מסוכן יותר מפצצת הירושימה

לאחר שנשיא רוסיה הכריז כי רוסיה תפרוס ראשי נפץ גרעיניים בבלארוס, נשיא בלארוס אישר כי ארצו החלה לקבל נשק גרעיני טקטי רוסי. "יש לנו טילים ופצצות שקיבלנו מרוסיה"  

רוסיה מוסרת לבעלות בריתה נשק מסוכן יותר מפצצת הירושימה
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז בשבוע שעבר כי רוסיה תתחיל בקרוב לפרוס ראשי נפץ גרעיניים בבלארוס, נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אישר כי ארצו החלה לקבל נשק גרעיני טקטי רוסי.

לוקשנקו שכמו פוטין הוא רודן מסוכן, ובעל בריתו של פוטין, הצהיר שחלק מכלי הנשק הללו עוצמתיים פי שלושה מפצצות האטום שהטילה ארצות הברית על הירושימה ונגסאקי, יפן, ב-1945.

לוקשנקו הוסיף גם בראיון לערוץ הממלכתי הרוסי Russia-1 ששודר על ידי ערוץ טלגרם של סוכנות הידיעות הרשמית בלטה בבלארוס ואמר: "יש לנו טילים ופצצות שקיבלנו מרוסיה".

ההתפתחויות המטרידות הללו הגיעו חודשים לאחר שפוטין הכריז ב-25 במרץ כי מוסקבה תציב נשק גרעיני "טקטי" בבלארוס, הממוקמת בשערי האיחוד האירופי, מה שהעלה חשש להסלמה של הסכסוך באוקראינה.

ההודעה גררה ביקורת מהקהילה הבינלאומית, במיוחד ממדינות המערב, נשיא רוסיה רמז מאז תחילת המתקפה על אוקראינה בפברואר 2022 שהוא יכול להשתמש בנשק גרעיני.

ההבדלים בין סוגי הפצצות: נשק "טקטי" עלול לגרום לנזק עצום, אך רדיוס ההרס שלהם מוגבל יותר מזה של נשק גרעיני "אסטרטגי". כזכור בתחילת אפריל הודיעה רוסיה כי החלה לאמן חיילים בלארוסים לשימוש בנשק גרעיני "טקטי". ובסוף מאי אישר לוקשנקו שהעברת הנשק הגרעיני הרוסי לבלארוס כבר החלה.

נשק גרעיני ולדימיר פוטין בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד