כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשד לתיאום מחירים

הדרמה ברשות התחרות: בכיר נוסף עוכב לחקירה

לאחר הפשיטה על 'ויקטורי' ו'שסטוביץ' גם מנכל 'יפאורה' עוכב הבוקר | החקירה נפתחה ככל הנראה בעקבות הסמיכות בעיתוי העלאות המחירים בחודש שעבר

הדרמה ברשות התחרות: בכיר נוסף עוכב לחקירה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאחר שפורסם כי רשות התחרות פשטה הבוקר (רביעי) על משרדי ענקית הייבוא שסטוביץ' בחשד לתיאום מחירים בשוק המזון לאחר הודעתם גל ההתייקרויות האחרון, כעת מדווח כי גם רוני גת, יו"ר יפאורה תבורי שהודיעה בפסח על העלאת מחירים עוכב אף הוא.

כזכור, חברת המשקאות יפאורה העלתה מחירים בשיעור של עד 8.6% על מוצריה. מרבית המשקאות יתייקרו בשיעור של 6.4% ובהם בקבוקי ספרינג, ספרינג תה, תפוזינה, שוופס מוגז עדין, שוופס מים בטעמים, RC קולה, קריסטל 2 ליטר ומיץ פז.

את שוופס מייקרת החברה בכ-4% ומחיר קרטוניות ספרינג ותפוזינה 1 ליטר יעלה ב-8.6%. החברה הודיעה לקמעונאים כי המחירון החדש נכנס לתוקף ב-1 ביוני 2023 וייחסה את העליות ל"עליית תשומות המוצרים והתייקרות חומרי הגלם". 

החקירה נפתחה ככל הנראה בעקבות הסמיכות בעיתוי העלאות המחירים בחודש שעבר.

צריך לזכור כי ברקע הדברים ישנה בדיקה שנפתחה בחודש ינואר 2022 נגד חברות הענק דיפלומט, שסטוביץ, אסם ויתר החברות זאת לאחר שפרסמו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות כי המחירים צפויים לעלות - והחקירה נמשכה על אף שבזמנו חזרו בהן מההתייקרות.

גם אייל רביד, מנכ"ל ובעלי ויקטורי, נחקר היום במשרדי הרשות התחרות באור יהודה במסגרת השלמת חקירה בפרשת תיאום העלאת המחירים.

 

רשות התחרות עיכוב יפאורה תבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד