כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ראיות חדשות

הנאצי מפיטסבורג: "היהודים היו ילדים של השטן"

הנאצי שרצח 11 יהודים בפיטסבורג ב-2018 אמר לפני הירי הקטלני בבית הכנסת עץ החיים כי היהודים "היו ילדים של השטן". רוברט באוורס מואשם בביצוע הירי האנטישמי הקטלני ביותר בתולדות ארה"ב

הנאצי מפיטסבורג: "היהודים היו ילדים של השטן"
אילוסטרציה צילום: unsplash

רוצח המונים נאצי שהואשם ברצח 11 יהודים בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג ארה"ב, פרסם לפני הרצח ברשתות החברתיות על שנאתו לעם היהודי, כך נטען בבית משפט. ראיות חדשות הוצגו במשפט בו דורשת התביעה עונש מוות לרוברט באוורס הרוצח.

התובעים מנסים להוכיח כי באוורס פעל מעוינות קיצונית כלפי יהודים כאשר פתח באש בתוך בית הכנסת עץ החיים באוקטובר 2018 במהלך התפילה.

באוורס עלול לקבל עונש מוות אם יורשע בחלק מ-63 הסעיפים שהוא נאשם בפיגוע באוקטובר 2018. הפיגוע נחשב למתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בתולדות ארה"ב.

לפי סוכנות הידיעות AP, בפרופיל ברשת החברתית Gab כתב באוורס, נאמר כי "היהודים הם ילדיו של השטן", הוא שיתף זרם של תוכן אנטישמי אכזרי, כך על פי עשרות דוגמאות שסופקו לחבר המושבעים.

באוורס כינה את היהודים גם 'אויב הציבור מספר אחת', ושיבח את היטלר על כך שפעל להשמדת היהודים, ושיתף תמונה שבה נכתב "היהודי הטוב היחיד הוא יהודי מת".

וויליאם ברניף, מומחה לטרור במשרד לביטחון המולדת האמריקני שבדק את פעילותו של באוורס במדיה החברתית, אמר לבית המשפט בפיטסבורג כי באוורס השתמש בסמלים ומונחים הקשורים לאידיאולוגיות נאציות, אנטישמיות ולבנים.

ההגנה מנסה למנוע עונש מוות בטענה שהוא לא פעל מתוך שנאה דתית, אלא מתוך אמונה הזויה שיהודים מאפשרים רצח עם בכך שהם עוזרים למהגרים להגיע לארה"ב. המשפט נמשך בימים אלה.

 

פיטסבורג ארה''ב רצח נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד