כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כך "נפלו" סוחרי הסמים ברשתם של הסוכנים המשטרתיים

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד שלושה נאשמים, תושבי ספרד ומרוקו ותושב ירושלים לאחר שניסו לייבא 700 קילוגרם קוקאין מקולומביה לישראל 

כך "נפלו" סוחרי הסמים ברשתם של הסוכנים המשטרתיים
דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה נאשמים, ראשיד מכבאל (43) וג'ורדי סאלא סרא (43) תושבי ספרד ומרוקו, ושאהר זייתון (47) תושב ירושלים, וזאת לאחר שניסו לייבא 700 קילוגרם קוקאין מקולומביה לישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יפעת פנחסי נבו, לפני מספר חודשים יצרו הנאשמים קשר עם מקור מקולומביה המכונה W על מנת לרכוש ממנו כמות רבה של קוקאין. בחודש אפריל האחרון נפגשו ראשיד וג'ורדי עם המקור W, בדקו את איכות הסם, ניהלו משא ומתן על מספר הקילוגרמים שיירכשו ממנו ועל המחיר לקילוגרם.

לאחר מכן עדכן אותם המקור W כי הסמים בדרך לישראל (כאשר בפועל לא הועברו סמים כלל), והורה להם להיות בקשר עם "שותפיו" בישראל, אשר היו בפועל סוכנים משטרתיים. כחודש לאחר מכן טסו ג'ורדי וראשיד לישראל ויחד עם שאהר נפגשו עם הסוכנים המשטרתיים בתל אביב.

במהלך הפגישה הציגו הסוכנים המשטרתיים לנאשמים סרטון שהציג מצג שווא, ובו לכאורה כמות רבה של סמים שהגיעו מקולומביה לישראל. לאחר שבדקו כמה גרמים מהסם בעצמם, ניסו לגייס את הסכומים הנדרשים וניהלו משא ומתן, הגיעו הנאשמים לפגישה נוספת עם הסוכנים לצורך השלמת העסקה ורכישה ראשונית של 5 ק"ג סם בתמורה ל-130,000 דולר. במהלך הפגישה הבחינו הנאשמים בדבר חשוד, עזבו במהרה את המקום והחלו לנסוע לירושלים, שם נעצרו.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ניסיון לייבא בצוותא סם מסוכן, ולהחזיק בסם מסוכן שלא לצריכה עצמית ואף להשתמש בו. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

 

סחר בסמים כתב אישום סוכן סמוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד