כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גרם לזעזוע מוח

פלסטיני נידון ל-18 חודשי מאסר בגין תקיפת יהודי בניו יורק

פעיל פלסטיני אנטישמי נידון ל-18 חודשי מאסר בגין תקיפת גבר יהודי בניו יורק. הנאשם ירצה עונש מאסר באשמת פשעי שנאה על הכאת יהודי בעצרת פרו-ישראלית ב-2021

פלסטיני נידון ל-18 חודשי מאסר בגין תקיפת יהודי בניו יורק
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

בית משפט בניו יורק גזר 18 חודשי מאסר על פעיל פלסטיני בגין תקיפה של גבר יהודי לפני שנתיים. וואסים אוודה היה אחד מחמישה שתקפו את ג'ואי בורגן בזמן שהלך לעצרת פרו-ישראלית במנהטן במאי 2021. התוקפים היכו אותו באגרופים, בעטו, ריססו גז פלפל, היכו את בורגן וגרמו לו פציעות, כולל זעזוע מוח.

אווודה הודה באפריל האחרון בתקיפה בדרגה שנייה והחזקת נשק בדרגה רביעית. הוא קיבל 12 חודשים בגין התקיפה ושישה חודשים בגין אחזקת נשק.

תוקף אחר בפרשה, פייסל אלזי, הודה גם הוא באפריל האחרון בניסיון תקיפה מדרגה שלישית כפשע שנאה. הוא אמור לרצות שלוש שנות מאסר על תנאי ולקחת חלק בסדנה מיוחדת כך אמר משרד התובע המחוזי במנהטן ל"טיימס אוף ישראל". השניים תקפו את בורגן עם שלושה תוקפים אחרים ונדרשו להתנצל בפומבי.

שלושת הנאשמים הנותרים מוחמד עותמאן, מוחמד סעיד עותמאן ומחמוד מוסא צפויים לעמוד לדין באוגוסט. הם צפויים להישפט באשמת פשעי שנאה ו"יעמדו בפני מאסר משמעותי במדינה אם יורשעו", נמסר ממשרד התובע המחוזי.

"אף אחד לעולם לא צריך להרגיש לא בטוח בגלל דתו, ואנחנו לא סובלים את השנאה האנטישמית שהפגין הנאשם בתיק זה", מסרה פרקליטות המחוז ביום שלישי. התקיפה התרחשה במהלך עלייה בתקריות אנטישמיות בעיר ניו יורק בסביבות הלחימה במאי 2021 בין ישראל לארגוני טרור בעזה.

תקיפה אנטישמית אנטישמיות בארצות הברית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד