כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הבל הבלים

בכיר בקהלת במתקפה חריפה: "הפריון הנמוך של העובד החרדי פוגע בתוצר לנפש בישראל"

ראש פורום קהלת לכלכלה נאם היום בתקיפות נגד הפריון של העובד החרדי | "הפריון של גבר חרדי הוא כל כך נמוך, ששום תכנית שילוב לא יעזרו כאן"

בכיר בקהלת במתקפה חריפה: "הפריון הנמוך של העובד החרדי פוגע בתוצר לנפש בישראל"
חרדים עובדים צילום: פלאש 90

ראש פורום קהלת לכלכלה, ד"ר מיכאל שראל, דיבר היום (רביעי) בכנס באוניברסיטת רייכמן ואמר כי "אם מכפילים את שיעור התעסוקה בקרב הגברים החרדים בשכר למועסק זה בערך 35 אחוזים, וזה נשאר קבוע בעשרים השנים האחרונות".

עוד תקף ואמר כי "לא השכלנו לנצל את שני המשברים הכלכליים הגדולים האחרונים (בכוונתו למשבר הקורונה, וכן המשבר הכלכלי העולמי ב-2008) בכדי לבצע רפורמות עומק בבעיות היסוד שישראל ניצבת בפניהם, בעיית המאקרו הגדולה ביותר היא החינוך או חוסר החינוך במגזר החרדי, הפריון של גבר חרדי שמגיע לגילאי 18-20 הוא כל כך נמוך, ששום תכנית שילוב, מכינות, הכשרות מקצועיות, סיוע כזה או אחר לא יעזרו כאן".

הוא הוסיף כי "יש ביקורת מוצדקת על הצעדים שהממשלה האחרונה עשתה אבל גם בלי המהלכים האחרונים הללו, איפה היו כל הממשלות בעשורים האחרונים שלא טיפלו בבעיה היסודית הזו?" שראל העריך כי אי פתרון של בעיית המאקרו הזו "תפגע בסופו של דבר בצורה אנושה גם בתוצר לנפש בישראל, גם בשיעורי המס שיצטרכו לעלות, גם בשיעורי העוני שיעלו, גם בהתרחבות הפערים בין חזקים לחלשים".

בנוסף, ראש פורום קהלת לכלכלה טען שהגבר החרדי עובד בעבודות בעלות פריון נמוך ב35% יחסית למקבילו הלא חרדי "אם מכפילים את שיעור התעסוקה בקרב הגברים החרדים בשכר למועסק זה בערך 35 אחוזים, וזה נשאר קבוע בעשרים השנים האחרונות, והוא לא זז, ולא עשינו שום רפורמה משמעותית בנושא הזה".

כזכור, הבוקר אמרה הכלכלנית הראשית היוצאת בנאום בכנס כי "חשוב לשלב גברים חרדים ונשים ערביות בשוק התעסוקה - וחשוב לעשות את זה בלי דחיקת נשים", הדגישה. "אני מאוד מקווה שבקרוב ימונה ראש אגף או ראשת אגף במקומי. זה דבר חשוב, לא לשכוח שיהיה ראש או ראשת אגף חזקים שיוכלו להביע את עמדותיהם המקצועיות ללא חשש".

 

חרדים עובדים קהלת תעסוקה תעסוקה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד