ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"הכישלון בפרלמנט הבריטי רשום על נתניהו"

ריח בחירות? על רקע החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית, תקף יו"ר האופוזיציה הרצוג את הממשלה • "ישראל חוטפת ברצף ביקורת מכל פינות תבל. זהו כישלון של נתניהו, ליברמן והממשלה כולה" • "נתניהו מתעמת עם כל העולם כדי לחפות על כישלונו לטפל ביוקר המחיה והדיור" • משרד החוץ פרסם הודעת גינוי נגד ההחלטה

הרצוג, פלאש90
הרצוג, פלאש90

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת הבודה בוז'י הרצוג החליט לשבור שתיקה ולתקוף את ראש הממשלה נתניהו, וזאת על רקע החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינת פלסטין. הרצוג אמר כי "זהו כישלון של נתניהו וליברמן. ישראל חוטפת".

כזכור, הפרלמנט הבריטי הצביע אמש בעד הכרה במדינה פלסטינית. 274 הצביעו בעד, ו-12 הצביעו נגד. ההצבעה, היא בעלת משמעות סמלית בלבד ורבים נעדרו ממנה. יו"ר האופוזיציה הרצוג תולה את האשם במדיניות ראש הממשלה נתניהו, ותוקף אותו על כך.

"החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית הוא עוד כישלון מהדהד מבית מדרשו של נתניהו", אמר הרצוג לחדשות ערוץ 2 והוסיף: "זהו כישלון של נתניהו, ליברמן והממשלה כולה. ישראל חוטפת ברצף ביקורת מכל פינות תבל ולא מבינה שהסערה המדינית הגדולה מתקרבת".

"במקומו של ראש הממשלה הייתי מאמץ בשתי ידיים את יוזמת סיסי, אבל לתחושתי נתניהו נהנה מהמצב הזה שבו הוא מתעמת עם כל העולם - החל מהנשיא אובמה, וכלה בידידים אחרים, כדי להסית את תשומת הלב הציבורית מכישלונו החמור בנושאי יוקר המחייה והדיור", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

משרד החוץ יצא נגד החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית. בהודעה שפרסם דרך שגרירות ישראל בלונדון נאמר: "הדרך למדינה פלסטינית עוברת בחדר המשא ומתן. הכרות בינלאומיות מוקדמות שולחות מסר בעייתי להנהגה הפלסטינית כי כך היא יכולה להתחמק מההחלטות הקשות ששני הצדדים צריכים לקבל".

משרד החוץ אף טען כי ההחלטה יכולה לעשות נזק לשני הצדדים משום שהיא "פוגעת בסיכויים להגיע לשלום. הכרה במדינה פלסטינית צריכה להיות תוצאה של משא ומתן מוצלח בין ישראל לרשות הפלסטינית".

הדוברים בעד ההכרה בפלסטין בפרלמנט הבריטי אמרו אמש כי הם ממשיכים את מדיניותה הנוכחית של הממלכה המאוחדת, כפי שנוסחה בידי שר החוץ לשעבר, ויליאם הייג, שקבע כי בריטניה "שומרת את הזכות להכיר במדינה פלסטינית, מתי שתחפוץ, בזמן שבו תמיכה שכזו תועיל להבאת השלום".

משרד החוץ של ישראל ביקר את ההחלטה ואמר כי "ההחלטה מרחיקה את הסיכוי לשלום עם הפלשתינים".
נתניהו תקיפה הכרה מדינה הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד