כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חסרי אחריות"

איגוד הארגונים היהודים מגנה את דברי איחוד הסטודנטים נגד השר הישראלי

איגוד הארגונים היהודים באירופה מגנה את איחוד הסטודנטים האירופי על הצהרתם חסרת האחריות כלפיי השר שיקלי. "לכל גוף שמתיימר לדבר בשם סטודנטים יהודים הפועלים ברמה כלל-אירופית, צריכה להיות אחריות עמוקה כלפי יהדות אירופה"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) המייצג מאות קהילות יהודיות ברחבי היבשת, מגנה את איחוד הסטודנטים האירופי (EUJS) על הצהרתם חסרת האחריות כלפיי שר ישראלי. האיחוד קרא לא לעבוד עם שר התפוצות עמיחי שיקלי בגלל קידום הרפורמה המשפטית.

מנהל משרד האיגוד בבריסל, אלכסנדר בנג'מין מציין כי: "אי אפשר להשאיר את ההצהרה חסרת האחריות של EUJS בנוגע לשר התפוצות ולמלחמה באנטישמיות, מר עמיחי שיקלי ללא מענה. אנו מגנים באופן מוחלט את האמירה שלהם ואת המסר שלה. יהדות אירופה לא צריכה להתערב בפוליטיקה הישראלית".

עוד נאמר: "במשך שנים רבות כלל הארגונים היהודיים המרכזיים ברחבי העולם עבדו עם כל ממשלה נבחרת בישראל למרות חילוקי הדעות ועל מצב זה להמשיך. המדינה היהודית היא מדינה עצמאית ודמוקרטית וממשלתה מייצגת את אזרחיה. צעירים שתוקפים בפומבי את המדינה היהודית היחידה בעולם ואת נציגי הציבור הנבחרים בה באופן דמוקרטי, מפגינים יהירות עוצרת נשימה, נאיביות וחוסר אחריות למדינה שמהווה פוליסת הביטוח שלהם. כשם שאין גוף אירופי אחד המייצג את כל היהודים, כך גם אין גוף אחד המייצג את כל הסטודנטים היהודים".

"עם זאת" מציין הארגון, "לכל גוף שמתיימר לדבר בשם סטודנטים יהודים הפועלים ברמה כלל-אירופית, צריכה להיות אחריות עמוקה כלפי יהדות אירופה. וברור שהם לא הבינו את זה. חבל מאוד שאנחנו חייבים להגיב בצורה כל כך נחושה, אבל אנחנו חוזרים ואומרים, אי אפשר להשאיר אמירה כזו לעמוד ללא מענה".

עמיחי שיקלי שר התפוצות רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד