כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נקבע פה אחד

סטארבקס תשלם 25.6 מיליון דולר כפיצוי בגין אפליה

רשת סטארבקס שפיטרה עובדת לבנה בגלל 'היעדר מנהיגות', תשלם סכום עתק כפיצוי, לאחר שחבר מושבעים פסק פה אחד של 25.6 מיליון דולר לטובתה. חבר המושבעים קבע כי היא פוטרה בשל היותה לבנה

סטארבקס תשלם 25.6 מיליון דולר כפיצוי בגין אפליה
בית קפה צילום: pixabay

חבר מושבעים בניו ג'רזי - ארה"ב פסק סכום פיצוי עתק של 25.6 מיליון דולר למנהלת אזורית לשעבר של רשת בתי הקפה סטארבקס שתבעה את החברה על פיטורים שלא כדין, בטענה שהיא פוטרה בשל היותה לבנה. שאנון פיליפס, שעבדה עבור סטארבקס 13 שנים וניהלה מספר חנויות באזור, היא פוטרה לאחר מעצרם של שני גברים שחורים בסטארבקס בפילדלפיה באפריל 2018.

חבר המושבעים בניו ג'רזי קבע פה אחד לאחר משפט של שישה ימים, כך אמרו עורכי הדין של התובעת, וציינו כי פיליפס תבקש גם משכורות של אותה תקופה. חברת סטארבקס מסרה כי היא "מאוכזבת מההחלטה" ותשקול את צעדיה הבאים, כך אמר הדובר ג'סי אנדרסון ל-CNN.

התקרית בגינה החברה תשלם סכום עתק כפיצויים אירעה בשנת 2018, כאשר שני גברים התבקשו לעזוב את אחד מבית הקפה של הרשת, לאחר שישבו ליד שולחן מבלי להזמין דבר. הגברים שסירבו לעזוב כי חיכו לאדם נוסף, נאלצו לעזוב את בית הקפה באזיקים לאחר שמנהל החנות הזעיק משטרה. מאוחר יותר הם הגיעו להסכמי פשרה עם סטארבקס ועם עיריית פילדלפיה.

בתביעה שהוגשה לראשונה ב-2019, אמרה שאנון פיליפס שהיתה אז מנהלת שהחברה הפלה אותה בגלל הגזע שלה. בכתב התביעה נכתב: "בעקבות המעצר חברת סטארבקס הענישה עובדים לבנים שלא היו מעורבים במעצרים, אך עבדו בעיר פילדלפיה ובסביבתה, במאמץ לשכנע את הקהילה שהיא הגיבה כראוי לתקרית".

פיליפס, שבאותה עת פיקחה על אזורים כולל פילדלפיה, אמרה שרשת סטארבקס הורתה לה להוציא עובדת לבנה לחופשה מנהלית כחלק מהמאמצים הללו, בשל התנהגות לא נאותה לכאורה. לטענת פיליפס ההוראה ניתנה ללא סיבה, פיליפס ניסתה להגן על העובדת, והחברה פיטרה את המנהלת.

 בתלונה נטען כי מדובר ב"עילה לאפליה גזעית", והוסיפה כי "הגזע של פיליפס היה מניע ו/או גורם מכריע ביחס המפלה של סטארבקס".

סטארבקס, שהכחישה את הטענות באותה עת, אמרה בבית המשפט בשנת 2021 כי לאחר התקרית, "כולם צפו בגב' פיליפס מפגינה היעדר מוחלט של מנהיגות במהלך המשבר הזה".

פיליפס, טענה החברה, "נראתה המומה וחסרת מודעות עד כמה המצב הפך קריטי". המנהלת של פיליפס החליטה בסופו של דבר לפטר אותה "מכיוון שמנהיגות חזקה הייתה חיונית בזמן הזה".

התקרית ב-2018 הייתה משבר יחסי ציבור גדול עבור החברה. בעקבות המעצרים, סטארבקס נקטה במספר צעדים. המנכ"ל דאז קווין ג'ונסון התנצל, הבטיח לבצע את כל השינויים הדרושים כדי לוודא שדבר כזה לא יקרה שוב.

עד מהרה שינתה סטארבקס את המדיניות שלה כדי לאפשר לאנשים להשתמש בשירותים של סטארבקס ולבלות זמן בחנויות, גם אם לא ביצעו כל קניה. רשת הקפה סגרה גם כ-8,000 חנויות בבעלות החברה בשעות אחר הצהריים לצורך הכשרה לכ-175,000 עובדים.

בית קפה ארה''ב פיצויים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד