כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פדיון שבויים

הסתדרות הרבנים של ארה"ב קוראת לפוטין לשחרר עיתונאי יהודי

הסתדרות הרבנים של ארה"ב המאגדת בתוכה מעל 1000 רבנים, פרסמה הצהרה הקוראת לשחרור מיידי של אוון גרשקוביץ העיתונאי היהודי שנעצר ברוסיה. אוון נעצר לפני חג הפסח האחרון באשמה מופרכת של ריגול

הסתדרות הרבנים של ארה"ב קוראת לפוטין לשחרר עיתונאי יהודי
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

הסתדרות הרבנים של ארה"ב, ארגון עם מעל 1000 רבנים אורתודוקסיים בצפון אמריקה, משבח את בית הנבחרים של ארצות הברית על כך שהעביר פה אחד החלטה רבת משמעות הקוראת לשחרר את עיתונאי ה'וול סטריט ג'ורנל, אוון גרשקוביץ' שנעצר ברוסיה בחודש מרץ האחרון באשמה מופרכת של ריגול.

בהודעה נאמר: "הסתדרות הרבנים דורשת לשחרר לגרשקוביץ' מהמעצר הפסול הזה, וקורא למזכיר המדינה אנתוני בלינקן ולרוג'ר קרסטנס, השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה, לפעול לקראת שחרורו המיידי".

הקריאה לשחרור העיתונאי

כזכור ארצות הברית קבעה כי העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' "נעצר שלא בצדק" על ידי רוסיה וקראה לשחררו המיידי. גרשקוביץ', נעצר בעיר יקטרינבורג בזמן שעבד עבור הוול סטריט ג'ורנל (WSJ). מאז הוא הואשם רשמית בריגול, אך העיתון ומחלקת המדינה מכחישים זאת בתוקף. גרשקוביץ', בנם של יהודים ילידי ברית המועצות, והוא אזרח אמריקאי.

בהצהרה מטעם מערכת העיתון נמסר לאחר החלטת הממשל להגדיר זאת "מעצר שלא בצדק": "ההחלטה לקבוע כי הוא נעצר שלא בצדק, תפתח משאבים נוספים ותביא לתשומת לב ברמות הגבוהות ביותר של ממשלת ארה"ב להבטחת שחרורו, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לתמוך באוון ובמשפחתו ונמשיך לעבוד עם משרד החוץ ועם גורמים רלוונטיים אחרים בארה"ב כדי לדחוף לשחרורו".

הארגון גם קורא לשחרור אמריקאים נוספים המוחזקים במעצר ברוסיה: החייל לשעבר פול וילן, שנעצר ברוסיה ב-28 בדצמבר 2018 והואשם על ידה בריגול. מארק פוגל אזרח אמריקאי שהסתבך עם קנאביס ברוסיה, והעיתונאי ולדמיר קארה-מורזה שב-17 באפריל נשלח ל-25 שנות מאסר אחרי שבית משפט ברוסיה הרשיע אותו בבגידה ובהעלבת צבא רוסיה על רקע המלחמה באוקראינה.

 

 

מעצר עיתונאי וול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד