י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האבא היה אלים

הילדים שחולצו לאחר התרסקות מטוס נמלטו מקבוצה חמושה

ילדים קולומביאנים שחולצו לאחר התרסקות מטוס באמזונס נמלטו מקבוצה חמושה אלימה. על פי דיווחים מקומיים, האבא חשש שהילדים יגויסו על ידי קבוצה חמושה בדרום קולומביה

הילדים שחולצו לאחר התרסקות מטוס נמלטו מקבוצה חמושה
איתור הילדים באמזונס צילום: חיל האוויר של קולומביה

ארבעת הילדים הקולומביאנים ששרדו 40 יום לבדם בג'ונגל האמזונס לאחר שהמטוס שלהם התרסק, נמלטו מקבוצה חמושה אלימה שגייסה ילדים באזור מגוריהם, כך על פי המשפחה. מנואל ראנוק, אביהם של האחים הצעירים, אמר ל"ניו יורק טיימס" שהוא ואשתו חששו שהקבוצה תכריח בקרוב את ילדיהם להצטרף והחליטו שעדיף להם לברוח.

"פחדתי מאוד שהילדים יגויסו", אמר ראנוק בטלפון לעיתון, והוסיף כי הקבוצות החמושות במדינה מגייסות ילדים בני שנתיים. האחים, בני 13, 9, 4 ו-1, טסו עם אמם, טייס ואדם נוסף מהכפר אררקוארה באמזונס לעיירה סן חוזה, כאשר המטוס החד-מנועי התרסק ב-1 במאי. גופות שלושת המבוגרים נמצאו באתר ההתרסקות 16 ימים לאחר מכן.

הטייס הכריז על מצב חירום עקב כשל במנוע לפני ההתרסקות. בימים שלאחר החילוץ שלהם, צצו פרטים חדשים על איך האחים שרדו. בהנהגת הילדה בת ה-13, הילדים אכלו פירות ולעסו זרעים שנמצאו בג'ונגל יחד עם קמח קסאווה שלקחו מהמטוס.

הילדים סיפרו למשפחה כיצד התחבאו בין גזעי עצים כדי להגן על עצמם מפני נחשים, חיות ויתושים בג'ונגל. ביום ראשון האחרון, הסבא נרסיסו מוקוטוי האשים את ראנוק הבעל והאבא בהכאת בתו, מגדלנה מוקוטי שנהרגה בהתרסקות, ואמר לעיתונאים שהילדים התחבאו ביער כשהם רבו.

ראנוק הודה בפני עיתונאים כי המצב בבית היה מתוח, וכינה זאת עניין משפחתי פרטי ולא "רכילות לעולם". כשנשאל אם אי פעם תקף את אשתו, אמר ראנוק, "מילולית, לפעמים, כן. פיזית, מעט מאוד. היו לנו יותר מריבות מילוליות".

קולומביה ג'ונגל התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד