י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא הופתעה

האם שטראוס תספוג קנס של מיליונים?

קנס של מאה מיליון שקל יוטל על חברת שטראוס לאחר שהממונה על התחרות מיכל כהן מצאה שהיא הפרה את חוק התחרות כשהחלה לפעול כאילו המיזוג בינה לבין "משק ויילר" אושר למרות שבוטל בעקבות התנגדות הרשות

האם שטראוס תספוג קנס של מיליונים?
מפעל שטראוס צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הממונה על התחרות מיכל כהן הודיעה לחברת שטראוס כי היא מתכוונת לקנוס אותה בסכום המקסימלי המותר על פי חוק בסך 100 מיליון שקלים, לאחר שהפרה את חוק התחרות.

לפי בדיקת רשות התחרות, חברת שטראוס החלה לפעול כאילו המיזוג בינה לבין משק וילר אושר, למרות שלא רק שלא אושר אלא אף בוטל לבסוף בשל התנגדות הרשות. כך דווח ב'דה מרקר'.

שטראוס חתמה ביולי 2021 על הסכם לרכישת השליטה - 51% ב"משק ויילר" - יצרנית הטופו והמובילה בישראל, בכפוף לאישור רשות התחרות שלא אישרה את העסקה בשל חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בשוק הטופו ובשוק המשקאות הצמחיים הטריים.

לא רק שרשות התחרות דחתה את בקשת שטראוס, אלא אף דרשה להציג לה נתונים בנוגע להסכם המיזוג. במהלך הבדיקה עלה חשד שחברת שטראוס פעלה לפני האישור כאילו הוא כבר התקבל - צעד שמהווה עבירה על חוק התחרות הכלכלית בישראל.

לפי הדיווח ב'דה מרקר', בשטראוס לא מופתעים מהודעת הממונה על התחרות מיכל כהן שכן כבר בדו"ח האחרון הצהירה החברה כי להערכת יועצים משפטיים היא עלולה לספוג קנס וכבר אז הודיעה כי אם תגיע לשם היא תערער בבית המשפט נגד ההחלטה.

שטראוס ממשיכה להתאושש מריקול הסלמנולה הגדול שלה שהשבית למשך כמה חודשים את כל ייצור חטיפי השוקולד שלו. 

 

שטראוס קנס מאה מיליון שקל רשות התחרות חוקי התחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד