כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שלושה צעירים נעצרו בחשד לתקיפת ערבי

השלושה היכו את הערבי במוט ומקל ברזל • במקביל, חקירת ריסוס 'תג מחיר' וניסיון הצתת מסגד בכפר עקרבא

שלושה צעירים נעצרו בחשד לתקיפת ערבי

שוטרי תחנת לב הבירה עצרו אתמול (ב) שלושה אחים, צעירים יהודים, החשודים בתקיפת צעיר ערבי על רקע ויכוח קודם בכביש בשכונת מקור ברוך.

מהחקירה עולה כי ביום ראשון השבוע הגיעו שני צעירים יהודים עם רכבם לרחוב יהודה המכבי בשכונת מקור ברוך בירושלים, נעצרו סמוך לשני פועלים ערבים שעבדו במקום בשיפוצים, בינם לבין הפועלים הערבים התפתח ויכוח שלאחריו עזבו החשודים את המקום.

כעבור זמן קצר חזרו שני החשודים יחד עם צעיר נוסף למקום (אח שלישי). הפועלים הערבים הבחינו בהם והחלו להימלט מהמקום. אחד מהם נכנס לחנות מכולת סמוכה והסתתר בתא השירותים.

הצעירים רדפו אחריו, נכנסו לחנות, פתחו את תא השירותים והיכו אותו באמצעות מוט ומקל ברזל שהיו ברשותם, אחד מהם ככל הנראה החזיק אקדח גז, ולאחר מכן הם נמלטו מהמקום.

הצעיר הערבי ביקש מבעל המכולת להזעיק את המשטרה, בעדותו במשטרה ציין שהבחין באקדח בידי אחד החשודים ומחקירה ראשונית עלה כי ככה״נ מדובר באקדח גז. הערבי נפגע קל ובסיום עדותו הלך באופן עצמאי לבדיקה בקופת חולים.

לאחר פעולות מודיעין וחקירה שביצעו שוטרי תחנת לב הבירה, נעצרו כאמור אתמול שלושה חשודים, אחים יהודים, תושבי ירושלים והמרכז, בגילאי 21, 28, 30, בחקירתם טענו כי פעלו מתוך 'הגנה עצמית', כמו כן אחד מהם הודה כי יש ברשותו אקדח גז, שחוקרי המשטרה הוציאו צו חיפוש על מנת לאתרו.

החשודים הובאו בצהרים לדיון הארכת מעצרם בפני בית משפט השלום בירושלים.

במקביל, התקבל הבוקר דיווח על כך שבכפר עקרבא הוצת מסגד ונכתבו כתובות תג מחיר.

כח מפלג פשיעה לאומנית של משטרת ישראל הגיעה בליווי כח צה"ל לזירת האירוע והחל בחקירה. מבדיקה ראשונית עולה שהיה נסיון להצתת המסגד וכן רוססו כתובות "תג מחיר תפוח זה כהנה". (שגיאה במקור).

כל כיווני החקירה נבדקים.

דובר משטרת מחוז ש"י מסר, כי מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, התייחס לאירוע פשיעה לאומנית הבוקר בכפר עקרבא. "האירוע הבוקר בו הוצת המסגד הינו אירוע חמור מאוד, אירוע קיצוני שמטרתו לפגוע ברגשות דת. כל ניסיון לפגוע במגזר זה או אחר יטופל באפס סובלנות.

"היחידה לפשיעה לאומנית קיבלה ממני את האחריות על חקירת האירוע והנחתי להפעיל את כלל משאבי היחידה על מנת להניח את ידה על אותם פורעי החוק ותמצא עימם את הדין".

הבוקר גם אותרו בתחנת ההסעה במחלף הראל בגזרת ירושלים כתובות שרוססו באמצעות ספריי צבע - 'ערבים החוצה', 'כהנא צדק'. נפתחה חקירה כולל מעורבות יחידת זיהוי פלילי.
ערבים חקירה תג מחיר מכות ריסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד