י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רכב כביש-שטח קטן

רכב עתידני: הכירו את וולוו EX30

וולוו חושפת רכב פנאי חשמלי חדש עם ממדים קומפקטיים ותא נוסעים עתידני. מדובר ברכב כביש שטח קטן יותר מהוולוו 40 XC המשווקת בישראל מזה מספר שנים

רכב עתידני: הכירו את וולוו EX30
החדש. יגיע גם לישראל: VOLVO צילום: וולוו EX30

וולוו חושפת את 30EX, רכב כביש שטח חשמלי קטן ראשון ליצרנית. ה-30EX יצטרף בקרוב לדגם הפנאי הגדול של וולוו שכבר נחשף – EX90.

לפי הנתונים שוולוו מפרסמת, 30EX משתרע על אורך של 4,233 מילימטרים, לרוחב של 1,840 מילימטרים ולגובה של 1,550 מילימטרים. כלומר מדובר ברכב כביש שטח קטן יותר מהוולוו 40 XC המשווקת בישראל מזה כמה שנים. באופן מעניין, רכב הפנאי החדש של וולוו מבוסס לעל פלטפורמה (שלדה) אשר משרתת רכבים נוספים של החברה האם של וולוו, ג'ילי, לדוגמה הדגמים החדשים והמשפחתיים של סמארט.

וולוו EX30 החדש. יגיע גם לישראל. קרדיט: VOLVO

בכל הקשור להנעה החשמלית, וולוו נוקטת בגישה מעניינת של הנגשת מספר סוגי מערכות הנעה ללקוחות, אבל לא רק במובנים של כמה הספקי מנוע, אלא גם כמה סוגים של סוללות. כך, לפי וולוו הדגם הבסיסי אשר מצויד במנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים מצויד בסוללה בעלת קיבולת של 54 קילוואט/שעה אשר מיועדת לנהגים שנוסעים בעיקר בעיר. זאת מכיוון שטווח הנסיעה של דגם זה הוא 344 קילומטרים.

במעלה סולם רמות האבזור ניתן למצוא סוללה נוספת לגרסת ההנעה האחורית, בקיבולת 69 קילוואט/שעה אשר מאפשרת נסיעה לטווח של עד 480 קילומטרים. יש גם גרסה ספורטיבית בעלת הנעה כפולה (לכל הגלגלים) אשר מסוגלת להאיץ ל-100 קילומטרים לשעה תוך 3.6 שניות. זה הופך את EX30 בגרסה הזו למכונית המהירה ביותר בזינוק ל-100 קילומטרים לשעה שוולוו אי פעם יצרה. הטווח הרשמי של הגרסה הספורטיבית הוא 460 קילומטרים.

מעבר לכך, כנהוג בוולוו היצרנית הרכב מציע מערך מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות המתערבות בנהיגה כדי למנוע תאונה או לצמצם השלכותיה. מעבר לכך, תא הנוסעים רחוק מאוד מעיצוב מסורתי: וולוו ויתרה על לוח מחוונים ובחרה במערכת שליטה המבוססת על מסך בגודל 12.3 אינץ' השולט על כל הפונקציות העיקריות.

 

וולוו רכב חדש חדשות רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד