ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כל האפשרויות

לקראת פרסום מדד המחירים היום - מה צפוי לנו?

ציפייה בשוק לקראת השעה 18:30, בה יתפרסם מדד המחירים לצרכן של חודש מאי | המדד צפוי לעמוד על 0.5%-0.6%, מספר נמוך יותר מהחודש שקדם לו | ההסבר המלא

לקראת פרסום מדד המחירים היום - מה צפוי לנו?
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על אף העלאות הריבית של בנק ישראל עד כה, ככל הנראה המדד שיפורסם היום (חמישי) בשעה 18:30 לא יבשר על ירידה משמעותית בנתוני האינפלציה.

הצפי הוא לעליה של 0.5%-0.6%, נתון נמוך יותר ביחס לעלייה של 0.8% שנרשמה בחודש אפריל, שהפתיעה את כולם לרעה. הנתונים האלה כמובן ישפיעו גם על הודעת החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל ב-10 ביולי.

חשוב לזכור כי המדד בודק את האינפלציה בחודש מסוימים בהשוואה ל-12 החודשים שקדמו לאותו החודש. חודשי הקיץ של השנה שעברה היו בסימן העלאות מחירים ומדד המחירים של חודש מאי של שנת 2022 עמד על 0.6%. במידה ואכן הנתון שיפורסם יהיה נמוך יותר, לאחר שחודש מאי 2022 יצא מהחישוב השנתי ויכנס במקומו חודש מאי 2023, הנמוך ממנו, המשמעות היא ירידה בנתוני האינפלציה ברמה השנתית.

אתמול התבשרנו על כך שהבנק הפדרלי האמריקאי החליט להותיר את הריבית על כנה מבלי לבצע העלאה נוספת, זאת לאחר שהאינפלציה בארה"ב ירדה ל-4% בחודש מאי, לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%. עליית הריבית משפיעה על המשק האמריקאי ומורידה את הביקושים ואת הצריכה.

גם לשער החליפין של השקל אל מול הדולר יש משמעות לדחיה, אם אכן תהיה, בהעלאת הריבית. השקל, שנחלש משמעותית ברמה של יותר מ- 5% בכמעט חודש וחצי אך אל מול הדרמה הפוליטית אמש הדולר זינק אתמול ב-1.7% מול השקל.

 

מדד המחירים בורסה ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד