כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי חמישה חודשים

ההכרעה נדחית: כהונת ראש מערך הגיור הוארכה

כהונת ראש מערך הגיור הרב יהודה עמיחי - שמונה למ"מ אחרי מחלוקת בנושא בין גפני לסמוטריץ' - הוארכה בשלושה חודשים, ובכך יתאפשר לנתניהו להתעכב בהכרעה בנוגע לזהות ראש מערך הגיור הבא

ההכרעה נדחית: כהונת ראש מערך הגיור הוארכה
הרב יהודה עמיחי צילום: היוטיוב של מכון התורה והארץ

כהונתו של הרב יהודה עמיחי, מ''מ ראש מערך הגיור שמונה לפני כחמישה חודשים בידי נתניהו וסמוטריץ' אחרי מחלוקת בין "דגל התורה" ל"הציונות הדתית" - הוארכה בשלושה חודשים, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

נזכיר כי בחודש ינואר האחרון התעוררה מחלוקת בין הסיעות החרדיות לסיעת 'הציונות הדתית' סביב זהות ראש מערך הגיור.

בעוד שר האוצר סמוטריץ' העלה הצעה למנות את דיין הגיור הרב יהודה עמיחי, ראש מכון תורה והארץ, תמכו המפלגות החרדיות בעמדת הגר"ד לאו - ודרשו למנות את הרב משה ולר, שכיהן בתפקיד ראש מערך הגיור לפני שכהנא הדיח אותו - ולמעשה להחזיר אותו לתפקידו.

בעניין זה הכריע ראש הממשלה נתניהו, שבתחום משרדו נמצא מערך הגיור, כי בהתייעצות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', החליט על מינויו של הרב יהודה עמיחי, למ"מ ראש מערך הגיור לתקופה של שלושה חדשים.

כעת החליט נתניהו להאריך את כהונת הרב עמיחי, שכיהן בעברו כיו"ר ועדת השמיטה ברבנות הראשית לישראל, כרב המושב כרמל, כראש ישיבה בבית הגדי וכדיין בבית הדין לממונות בקרית ארבע.

הארכה זו של כהונת הרב עמיחי מונעת משבר פוטנציאלי נוסף בין סמוטריץ' לבין החרדים, כאשר כרגע לא יצטרכו להכריע בנוגע לדמותו של ראש מערך הגיור הבא, שימונה כמינוי קבע. דברים אלו מגיעים על רקע עימותים אחרונים בין סמוטריץ' לחרדים סביב חוק הרבנים, חוק הגיוס והבחירות לרבנות הראשית - בהם התגלעו מחלוקות בין הצדדים.

רבנות הראשית גיור דגל התורה סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד