י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: איש הצללים החדש, והמזכיר שמחפשים במועצת

והשבוע בלייבל'ה: דרוש מזכיר ל'מועצת' המורחבת של ש"ס | קבלת הקהל אצל זקן החברים | איש הצללים הגוראי החדש נחשף לראשונה | הפקח של גדולי ישראל בלייקווד, נחשף לראשונה | וגם זייברט והצמוד שלו בתור לברכה מהרבי

לייבל'ה: איש הצללים החדש, והמזכיר שמחפשים במועצת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע מפרך עבר על לייבל'ה בגולה, ושוב עלתה על שולחנו שאלת ההנהגה בציבור הליטאי וגם הספרדי. לייבל'ה לא האמין כשראה את היו"ר הדגלאי שמנווט את הספינה כמו היו"ר מש"ס אריה דרעי במסעדת 'ריקוטה'; לייבל'ה שיודע שגפני סגפן גדול, והשיא שלו זה פלאפל ליד הבית, התפלא מאוד מאוד: מה לגפני ולאוכל גורמה איטלקי?

חשיפת ליבל'ה: לאור התרחבותה של מועצת חכמי התורה של ש"ס בחברים חדשים, מחפשים בימים אלה מזכיר מועצת חכמי התורה שידע לנווט בין הבתים. מספר אנשים עד כה קיבלו הצעות. אך לעת עתה, לא נבחר המועמד הראוי. הצעות לשמות יתקבלו בברכה אצל לייבל'ה בפרטי או אצל הבוחשים בהנהגה.

ואם עסקינן במועצת חכמי התורה, בעיתון הדרך פורסמה השבוע מודעה על כל שקבלת קהל אצל זקן חבר מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה,  תיערך אך ורק בימי ראשון ושלישי ואין רשות להגיע בימים אחרים כלל.

הנושא החם הבחירות המקומיות בבני ברק: לייבל'ה ראה השבוע בחתונה לבתו של יעקב ביבלה את זליג אורלנסקי מנכ"ל יתד נאמן יחד עם האיש החזק בגור בבני ברק ישראל דרנגר. 

בהמשך ראה את סגן ראש העיר מנחם שפירא יחד עם אבי שטרן מאלעד שהצטרף לשיחה. 

בעוד הם חגגו בבני ברק, בהיכל הגרויסע שטיב של חסידות בעלזא בירושלים ראה לייבל'ה את המועמד חנוך זייברט יחד עם הצמוד שלו יוסי צימט ואיש חסידות בעלזא בעיריית בני ברק יהושע וינברגר ממתינים לעבור לברכת מזל טוב אצל הרבי מבעלזא בשמחת השבע ברכות. 

גם באימפריה הגוראית יש חידושים בבחינת דור הולך ודור בא. ללייבל'ה התגלגלה תמונה ראשונית בה נראה איש צללים חדש בחסידות, יוחנן רוזנברג שמו. רק תזכרו איפה קראתם על שמו לראשונה.

בין כתבת שטח אחת לשנייה, נצפה כתב 'המבשר' ו'בקהילה' זאב אלפרוביץ, מזמין את מורו ורבו האדמו"ר מקרעטשניף ב'גראמען' מיוחד לרקוד 'מצווה טאנץ' בחתונת נכדתו, עם נכד האדמו"רים מתולדות אהרן וטאהש שנערכה בבית מדרש של מכנובקא בעלזא בבני ברק. 

‏קטע משעשע היה השבוע בוועדת הפנים בכנסת: ח"כ יעקב אשר עצר את הדיון המקצועי שערך, ואמר "אני מקדם את ארז מלול", שמונה כחבר ועדת הקלפי בכנסת לספירת הקולות על מינוי הוועדה לבחירת שופטים.

לייבל'ה ראה את יו"ר עמותת קדושי מירון, שמעון ישראל אלחדד, סוגר פינות עם איש מירון, חיים רבינוביץ', שבזמנו הפנוי גם משמש כאיש לשכת מנכ"ל הכנסת.

יענקי דרעי בנו של... שמתכונן בקרוב לשמחת בר מצווה לבנו, נצפה השבוע מזמין את מרנן ורבנן גדולי ישראל לשמחת בר המצווה. בין היתר הוא ביקר במעונם של חברי מועצת גדולי וחכמי התורה, הגרמ"ה הירש, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הגרב"מ אזרחי, הגר"ד לנדו, הגר"א סאלים ועוד.

בשמחת השבע ברכות שנערכה השבוע לאלפי בחורים בבעלזא כובד הבחור יהושע פריד (נכד העסקן הוותיק הרב ראובן חיים וויינברגר ואחד מראשי המשוררים בחצר הקודש הרב מוטל פריד) לשיר סולו בשבע ברכות. 

האסטרטג אליהו ארנד נצפה השבוע סוגר עוד פינה עם השר של ירושלים ומירון מאיר פרוש בשמחת שבע ברכות בירושלים עיר הקודש. 

בטקס של "צהר הלב" בבית שמש ראה לייבל'ה את המשמר היוצא והמשמר הנכנס של הנציגות הגוראית בעיריית בית שמש, המשנה לראש העיר ישעיהו ארנרייך עם המועמד הטרי חנוך דרנגר לצד מנכ"ל העיתון החזק בעיר "חדש בית שמש" יצחק אלתר.

לייבל'ה התחיל את עונת הקיץ השבוע במדינות אירופה. במסעדת 'האפיס" באנטוורפן הבחין לייבל'ה בפגישה מעניינת בין הגאון הרב אליעזר וולף רבה הראשי של אמסטרדם לבין הרב יעקב ולצר מזכיר מועצת גדולי התורה אשר ביקר בעיר לרגל נשואי נכדו, ולרגל ארוסי נכדו.

לייבל'ה היטה אוזנו לשמוע את שיחת החכמים אשר בנחת נאמרו, אך לא הצליח לשמוע פרטים חדשים לגבי פולמוס המרלין שפורסם ב'בחדרי' בשבוע שעבר. לייבל'ה כן שמע את מזכיר המועצת מתעניין על המוצרים של הכשרות שהגיעו לישראל באמצעות קארפור, ובהמשך אף שמע כיצד מזמין הרב וולף את ולצר לביקור בקהילות היהודיות במדינת הולנד.

בדרך לניו יורק ראה לייבל'ה את המשב"ק הפיטסבורגאי שאול לנדאו בטיסה לשמחת חתונה אצל אחד מנגידי המוסדות יחד עם משה יוסל פרידלנדר מהכנסת אורחים בקרעסטיר. לייבל'ה גם יודע שהרבי מפיטסבורג יגיע ביום ראשון לארה"ב לשמחה ויחזור עוד לפני שבת למעונו באשדוד.

בארה"ב ראה לייבל'ה את מנכ"ל יתד באמריקה שמואל ליפשיץ מתברך מראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בעת מסעו ההיסטורי לחיזוק עולם התורה בתפוח הגדול. ליפשיץ משמש כמנכ"ל של העיתון לצד אביו המו"ל פיני ליפשיץ והגיע למעמד ב'אדאפט א כולל' בלייקווד שם התברך מראש הישיבה. 

גם הפקח של גדולי ישראל בלייקווד ואיש האבטחה בנצי אינזלבך הגיע לקבל את ברכתו של הגרמ"צ ברגמן על רקע דגל אמריקה, בפתחו של כינוס 'נשי אדירי התורה' שנערך בראשות ראש הישיבה ל-3000 תלמידות סמינרים. בנצי סידר את מערך השיירה בליווי משטרתי מורחב.

בצאתו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו מטרקלין פתאל לאחר מסע חיזוק בארה"ב לווה על ידי הרב ניסים אלמליח רב רשות שדות התעופה והנכדים המסורים הרב מנחם וטוביה לנדו. 

לייבל'ה עדיין לא רגוע משמחת אירוסי החתן המהולל מנדי ברנד. לייבל'ה סופר את הימים עד האירוסין שיתקיימו בחודש תמוז, ולבינתיים תיעד את שמחת ה'טעלער ברעכען' במעונו של האדמו"ר מויז'ניץ, אשר החתן נמנה על באי ביתו של הרבי ונחשב לנאמן ואיש סוד.

החתונה המדוברת של בעלזא ריכזה אליה רבנים ונבחרי ציבור מכל רחבי הארץ שעלו לאחל מזל טוב לרב הצעיר שנישא בשעה טובה. לייבל'ה תפס את ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין מבקש להתברך ע"י הגאון הצדיק רבי ישראל אברג'ל שישב בשולחן הכבוד.

ברמת בית שמש ראה לייבל'ה בבית הכנסת ברדיטשוב את כולל הערב שנפתח השבוע צפו בקול תורה שלהם 'גוזלים' שעה ביום לשטייגען. העיקר שקול התורה ברמה נשמע. 

לייבל'ה פגש השבוע דור שני של הצלת חיים: היימן ג'וניור בנו של סמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן נצפה נותן מענה בתאונת דרכים באשדוד.

במסדרונות 'אלביט' פגש לייבל'ה את יעקב פלבינסקי מ'משפחה' יחד עם נשיא החברה בצלאל מכליס, הרב יצחק שפירא שיזם את הביקור ובכירים נוספים. לייבלה מצא אותם על רקע המל"טים המתקדמים כשהם מרותקים לסקירה על הפיתוחים הטכנולוגיים הגדולים של תעשיית ההייטק הביטחוני.

כשלייבל'ה שהה בארה"ב הוא ביקר ביריד המזון היהודי שהתקיים בניו ג'רזי שם תפס לתמונה של אחדות את שני המפיקים הגדולים בארה"ב ארי פרנקל ויוחי פליישמן האגדי.

הצלם האגדי של חצר הקודש ויז'ניץ יהושע פרוכטר חגג השבוע את 'תגלחת הפאות' לבנו יקירו. הרבי מויז'ניץ שגזז ממחלפות ראשו, הלביש את הציצית בשמחת החלאק'ה. 

אפרופו ויז'ניץ, שעות לפני חנוכת משרדם החדש, התברכו ע"י האדמו"ר מויז'ניץ מקורבו אברימי קליגר ושותפו מנדי נאבול, בברכה להצלחה במשרד הפרסום הדיגיטלי החרדי people דיגיטל.

בחנוכת המשרד ראה לייבל'ה את הפוסק הגאון רבי עמרם פריד קובע את המזוזה בשערי המשרדים המפוארים. ללייבל'ה אין ספק כי משרד שמתנהל על פי ההלכה ימשיך להצליח ובגדול. 

בטקס חנוכת הבית וקביעת המזוזות למרכז הסיוע ומרפאת השיניים "לב שרה" בבני ברק, ראה לייבל'ה שיחה מעניינת מאחורי הקלעים בין יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת יולי אדלשטיין לבין האסטרטג יוסי רוזנבוים. בתווך עמד יו"ר הארגון הרב יעקב נוראני אשר סקר את פעילות הארגון בפני אדלשטיין שהתרגש עמוקות מהיקף הסיוע.

לייבלה ראה השבוע את הרב דודי כפלין, שליח חב"ד בקוזומל שבמקסיקו, בביתו של ההיסטוריון החרדי הרב נחמיה בלושטיין. ללייבל'ה נודע כי השניים עסקו בדיון על השלמת הקמת מרכז ענק של הפצת תורה וחסד באי קוזומל.

עורך הדין רועי אברהם יועץ החקיקה של ח"כ החרוץ ארז מלול קיבל השבוע את ברכתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. ח"כ מלול סיפר לראש"ל על פעילותו הרבה למען השכבות החלשות ואנשי הפריפריה.

הרב ברוך הימל, יו"ר רפואה וחיים הגיע השבוע למעונו של הרבי ממונקאטש בבורו פארק, שם העלה על נס את פעילות אגף השידוכים "וארשתיך" מבית רפואה וחיים לשידוכים רפואיים שהנעזרים הם מכל רחבי העולם היהודי.

מי שעובד מהלב הוא הקומזיצר צביקי לוקר ששר ומנגן באירועים הצטיין וקיבל תואר מטפל רגשי מוסמך. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

90 שנה לפטירתו של מלך החזנים יוסל'ה רוזנבלט ז"ל. ראה לייבל'ה החזן העולמי מוטי בויאר מי שמוגדר כממשיך דרכו של יוסל'ה מתרפק בבכי על קברו בהר הזיתים. 

בליל שישי האחרון, רגע אחרי המופע של משה פלד ב'אחות תורה' בבית שמש נצפה בצ'ולנט המקומי עם יהודה קלמן, מתי גולדשטיין והיחצ"ן נתי בדש.

הצלם הצעיר ביותר ברחבי תבל איתי קצב תלמיד כתה ח' בתלמוד תורה בבני ברק נערך לשמחת בר המצווה שלו. השבוע הגיע לבתי גדולי ישראל הספרדים לקבל את ברכתם; בין היתר קיבל את ברכתו של הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון. 

היזם הצעיר פנחס שיליץ הגיע ביום חמישי לפגישה עם ראש העיר אלעד ישראל פרוש בלשכתו באלעד. השניים סיכמו על שיתוף פעולה פורה. 

הזמר משה קליין והמפיק והמעבד דוד ביתאן חושפים בלוקיישן מקורי טעימה ממחרוזת הדאנס שהולכת להעיף את הקיץ.

הזמר שמוליק קליין הופתע לקבל השבוע מכתב מרגש מבחור שסובל משיתוק בכל גופו, שכתב את המכתב באמצעות העיניים בלבד באמצעות תוכנה מיוחדת.

אפרופו שמוליק קליין, השבוע הוא תועד מסתודד עם חבריו לתעשייה מוטי ויזל ושולם למר - בפאתי אירוע יוקרתי בארץ.

נמואל הופתע דקות לפני כניסת השבת עם הדפסה מושקעת של עטיפת הסינגל החדש שלו 'שומר ישראל'.

הזמר אריה קרלינסקי הגיע לחנוך את האולפן החדש של המלחין והמעבד הפורה אלי קליין שמוקם בימים אלו, לקראת סינגל דנדש.

המוזיקאי יואלי דיקמן נצפה השבוע מצלם קטעים לסינגל קליפ הקרוב המדליק במיוחד "דקה של מצב רוח" וכל זה מתרחש בגבעת ישיבת פוניבז' באחת מהפנימיות הידועות. אנחנו מרגישים שיואלי התגעגע למצב רוח הישיבתי בשעות הלילה.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לר' ישעיה אפשטיין נאמן ביתו ונהגו המסור של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל למעלה מארבעים שנה, לרגל שמחת נישואי בת הזקונים השבוע. 

ברכת מזל טוב לנגיד והעסקן יעקב ביבלה מבעלי ספרי 'אור החיים' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. השמחה התקיימה באולמי כתר הרימון בבני ברק בהשתתפות אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב לאריה זיסמן, עורך החדשות ב'יתד נאמן' לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס מ'קול אנ"ש' ו'אנ"ש בלעטל' של חסידות תולדות אהרן, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה שתיערך ביום רביעי בשבוע הבא.  

ברכת מזל טוב לשף אלי דיוויס מירושלים לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ולסיום, אחרון אחרון חביב, ברכת מזל טוב לגרפיקאי מס' 1 בעולם החרדי שוקי קנר מחשובי חסידי פרמישלאן לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה ששהה בגולה פספס את הקידוש בקריה בשבת אחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד