כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
אחרי ניצחון האופוזיציה

סקרים חדשים: המחנה הממלכתי והליכוד בתיקו

לפי סקרים חדשים שפורסמו היום לא הבחירות היו מתקיימות היום הליכוד והמחנה הממלכתי היו המפלגות הגדולות בכנסת. מפת הגושים שונה בכל סקר. הפרטים המלאים

סקרים חדשים: המחנה הממלכתי והליכוד בתיקו
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

יממה אחרי שהקואליציה הפסידה בהצבעה על הוועדה למינוי שופטים וברקע השהיית השיחות בבית הנשיא פורסמו הערב (חמישי) מספר סקרים.

לפי סקר חדשות 14 בשיתוף מכון 'דיירקט פולס', אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, בפעם הראשונה מתקבל שוויון בין הליכוד למחנה הממלכתי.

מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו נחלשת בארבעה מנדטים ממה שיש לה כיום בכנסת ומקבלת 28 מנדטים בלבד, כמו כחול לבן של בני גנץ שמתחזקת בשני מנדטים ומקבלת גם כן 28 מנדטים.

יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת 14 מנדטים, ירידה של עשרה מנדטים ממה שהמפלגה מחזיקה כיום בכנסת.

ש"ס בראשות אריה דרעי עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. מיד אחריה מגיעה עוצמה יהודית של איתמר בן גביר שמקבלת 6 מנדטים ואילו הציונות הדתית של סמוטריץ' מקבלת 5 מנדטים בלבד.

חד"ש-תע"ל מקבלת על פי הסקר 5 מנדטים, בדומה לרע"מ של מנסור עבאס. מרצ, המפלגה שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות מקבלת 4 מנדטים ואילו בל"ד ומפלגת העבודה לא עוברות את אחוז החסימה ומקבלות 2.6% ו- 2.5% בהתאמה.

מפת הגושים: גוש הימין נחלש ל-56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 54 מנדטים והמפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

סקר חדשות 12

על פי סקר מנו גבע וחדשות 12, לו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ והליכוד בראשות בנימין נתניהו בתיקו של 27 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא יש עתיד של יאיר לפיד עם 18 מנדטים. 

בהמשך, הציונות הדתית ועוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, עם 10 מנדטים, כמו ש"ס בראשות אריה דרעי שזוכה גם היא ל-10 מנדטים לפי הסקר. יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף זוכה ל-7 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים. 

בתחתית הרשימה - חד"ש-תע"ל, מרצ ורע"ם שזוכות כל אחת לחמישה מנדטים. לא עוברות את אחוז החסימה - בל"ד בראשות סמי אבו-שחאדה עם 2.7% ומפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 1.8%. 

מפת הגושים: גוש הימין מקבל על פי הסקר 54 מנדטים, מנדט אחד יותר מהסקר הקודם.  גוש מתנגדי נתניהו (ללא חד"ש-תע"ל) זוכה לפי הסקר ב-61 מנדטים, שני מנדטים פחות מאשר בסקר הקודם.

סקר חדשות 13

על פי סקר מנדטים של חדשות 13 ופרופ׳ קמיל פוקס לו הבחירות נערכו היום: המחנה הממלכתי הייתה מגיעה ל- 28 מנדטים, הליכוד ל-24 מנדטים, 
ויש עתיד ל-17 מנדטים.

ש״ס 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, רע״ם 6, הציונות הדתית 5, עוצמה יהודית 5, חדש-תע״ל 5, מרצ 4, בל"ד 4, העבודה לא עוברת את אחוז החסימה.

מפת הגושים: הממשלה הנוכחית עם 50 מול 61 של הממשלה הקודמת. חד”ש-תע״ל עם 5 מנדטים, ובל״ד עם 4 מנדטים.

 

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד