י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה מטלטלת: הביקור הסודי של הראשל"צים

מהדורה מיוחדת: תיעוד נדיר של זייברט, הפרטנר לריקוד של הרב גרוסמן, סוכת השלום של הרדיו ומפגש חשאי בגור

חשיפה מטלטלת: הביקור הסודי של הראשל"צים

ימי חג עמוסים במיוחד עברו על לייבל'ה, שנמלט כל עוד נפשו בו משמחת בית השואבה בויז'ניץ לבל יחטוף מכות, עבד שעות נוספות בהשתקת ה'אפילו בהסתרה' מהסוכה של השכנים והתרוצץ כדרכו מחצר לחצר, שם, בין כיבוד ב'שיר המעלות' ובין נשנוש קל ב'סוכת שלום' של הראשל"צים, נאספו החומרים למהדורת חג מיוחדת.

ומכיוון שבסוכת הראשל"צים עסקינן, קבלו חשיפה בלעדית ומיוחדת: הרבה לפני הפיוס הספרדי המתוקשר בצהרי יום שני של חול המועד, עת ביקר הראשל"צ הגרש"מ עמאר אצל מחותנו הראשל"צ הגר"י יוסף, גילה לייבל'ה כי הגרש"מ עמאר מופיע באחד מקישוטי הסוכה בסוכתו של המחותן רבי יצחק. לייבל'ה בטוח שניצני השלום כבר תוכננו קודם לחג, והקישוט נועד למביני דבר.





ואפרופו מביני דבר וראשל"צים: איש ירושלים יקר במיוחד הסביר ללייבל'ה את הסיבה בשלה היה הראשל"צ המארח לבוש בפראק הרבני הרגיל, בעוד הראשל"צ האורח התעטר בגלימתו. לדבריו, גלימה מיועדת לביקור ולחילופין בעת שמארחים אישיות נכבדה מחוץ למעגל המשפחתי. מכיוון שכך, הגר"י יוסף שאירח את מחותנו - נמנע מלהתהדר בגלימה, אך הגרש"מ עמאר שהתארח - התעטף בה במלוא הדרו. ועל זה לייבל'ה אומר, אין שני ראשל"צים משתמשים בגלימה אחת.

מי שחיפש רמז נוסף לשלום המתקרב, יכל למצוא אותו בדמותו של הדובר הש"סי המסור, יעקב בצלאל, שנצפה בערב החג צועד מעדנות, שליו ושאנן ברחובות גאולה. בצלאל התפנה לאחר האירוע המתיש ב'ארנה' לערוך קניות ולעזור בבית בשמירה על הילדים. לייבל'ה תיעד.





ואילו עוזר אחר, מוטי בבצי'ק, האיש החזק בביתו של הרבי מגור ונושא כליו של יעקב ליצמן, נצפה סוחב את הקניות לחג בעזרת שקיות גדולות. ועל זה לייבל'ה אומר, לפעמים גם גערר צריך להיות 'נושא כלים' של אשתו.





ועוד קודם לכן, תועד גלעד שרון, המצוי בתוך שנת אבל על אביו, בדרכו לאמירת סליחות בכותל המערבי. לייבל'ה דמע.



האתרוג של הסלבריטאים
לבטח שאלתם את עצמכם איך השיגו סלבריטאנו את ארבעת המינים. ובכן, מלבד אלה שזכו באופן 'אפקטיבי' בלולב משובח תוצרת 'טירת צבי', מתברר כי לכל סלבריטאי שמכבד את עצמו יש מיני סלבריטאי שדואג לפנק אותו בד' מינים מהודרים.

כך למשל, לוי אדרעי, ידידו הקרוב של שר החוץ אביגדור ליברמן, נפגש בערב החג עם השר והעניק לו ארבעת המינים כמסורת חב"ד. לוי הסביר לאיווט את משמעות המתנה המסמלת את אחדות העם. למרבה הצער, ליברמן לא נטל ארבעת המינים בשבת חול המועד, ונכשל רחמנא ליצלן בפרסום סטטוס בפייסבוק על נצחונה של נבחרת ישראל.





לעומת זאת, החבר לשעבר של ליברמן - אריה דרעי - מחזיק חב"דניק מהודר משלו: הרב יעקב גלויברמן פינק את יו"ר התנועה הקדושה באתרוגים מפרדסי החסיד אלעזר גרליק מכפר חב"ד. דרעי הידוע בחביבותו לאתרוגים התפעל מאוד.





ומה עלה בגורלו של ניר ברקת? ראש העיר שעסוק לאחרונה כל כולו בענייני רבנים ורבנויות קיים כמובן את מצוות היום בהידור, לאחר שיו״ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הגיע ללשכה בספרא והעניק לראיס ג' מינים. ברקת בחן את המינים השונים, התעניין מדוע אין ערבות בסט שקיבל, ושמע כי עדיף לקנות אותן בעצמו בשל ההתייבשות המהירה שלהן. לייבל'ה טוען שבמועצה הדתית חוסכים כל 5 שקל, ומציע להם להשקיע בצ'ק פוינט.





יקיר המדור אריה ארליך, שעשה חריש עמוק בכל מה שנוגע לעיתון החג של משפחה בכתבות שהרדימו היטב את לייבל'ה [למרות הרעש מהסוכה של השכן, כמדובר], יצא לשוק לתור אחר ד' מינים זולים ומהודרים. לייבל'ה בדק וגילה כי אין סיכוי לברטר.



ההברזה של גוטרמן והחיתוך של זייברט

קליגר מנצל את ה'זמן'
בחסידות ברסלב בברכפלד החליטו בערב החג כי חייבים להקים סוכת ענק, ואכן, אחד מנגידי החסידות [לא בנשעיה, יש עוד כמה 'נגידים' בסביבה. ל.] תרם את הסוכה הגדולה למען יוכלו תושבי ברכפלד והעיר הליטאית לחזות בשלטי וקסברגר, שהודפסו בערב החג בראמללה, עקב מחסור בבית דפוס שיכין את שלטי הענק של 'רבינו'. ביום ראשון, ביארצייט של רבי נחמן, פונקו החסידים בארוחת בוקר גדולה, ולייבל'ה שסעד במקום מצא בשולחן הכבוד את היו"ר נחמן בנשעיה וחבר המועצה הנמרץ נחמן ניימן לוגמים קפה של בוקר.





ואפרופו בנשעיה: ביום שני בשעות בין הערביים אירח הגביר הברסלבאי בסוכתו ברחוב יהודה הנשיא בברכפלד את ראשי ומנהלי עיתון הבית 'המבשר' למסיבת חג, שהתמקדה במסיבת פרידה מאיש השיווק הבלתי נלאה ומעבר ל'זמן' חיים קליגר. ראשי ׳המבשר׳ העניקו לקליגר כמתנת פרידה ספר בכריכת עור, עם כל מדורי הרזולוציה אותם כתב, ואשר התפרסמו כל שבוע בעיתון.





ואפרופו קליגר, האיש לא מבזבז דקה מזמנו, והוא אירח לשיחה מרתקת בת שלוש וחצי שעות במהלך החג את האושפיזין ברדיו קול חי - איש העסקים יצחק שפירא, ח"כ יעקב אשר, משה אבוטבול, הסופר אהרן מרגלית, המחנך יוסלה אייזנבך, דוד לוי משיח סוד והקלידן אברהם "מוש מוש". ועל זה לייבל'ה אומר, חכו עד שתבינו מה זה להתארח בסוכה של ה'קליגרים'...





לייבל'ה, שערך את קניותיו לחג במרכזי הקניות הגדולים 'בר כל', 'תכל'ס' ו'זול בשפע' בערב החג, חיפש עלים ירוקים בכדי שיהיה לרעייה מה להכין לשולחן החג, אך בשל השמיטה קיים מחסור בענף ומדפי החנויות נותרו ריקים. בערב שבת הגיע לייבל'ה לסניף יש חסד בבני ברק, ומצא להנאתו את המוצרים ומציאה נוספת - הראיס לשעבר של אלעד יצחק עידן.





הרב של מגדל העמק אירח בסוכתו את ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי, אלי ברדה. הרב ניצל זאת לאמירת שיר המעלות כמנהגו בשמחת בית השואבה ולהחלפת כובעים משעשעת.





ומי שזכה ל'לחיים' מיוחד עם הגרי"ד גרוסמן, הוא מקורבו איש התקשורת ויקיר המדור דודי שוומנפלד, שהמתיק סוד עם הרב.



טוקר חוזר למרכז המסך
ביום ראשון הקרוב יחלו שתי המהדורות המרכזיות של תחנות הרדיו החרדיות - קול ברמה וקול חי - להשמיע את קולם של המגישים החדשים, אבי מימרן ומשה גלסנר. הראשון זכה כבר לקבל את הסלוגן 'מתגעגעים למימרן', אך מי שחשב לרגע שתתפתח איבה בין המגישים, ייאלץ להתבדות לאחר שמנכ"ל קול חי, אבי רוזן, אירח בסוכתו הפשוטה באלעד את עמיתו אריאל דרעי, יחד עם אבי מימרן, בצלאל קאהן ומשה גלסנר. לייבל'ה מחכה במתח.





ומיד לאחר החגים, כוכב הרדיו ואהוב המדור מנחם טוקר חוזר עם תכניתו הפופולארית 'באים לשבת' לערוץ 2. כזכור, טוקר הגיש במשך כשנתיים תכנית אירוח היסטורית בת כשעה בערוץ 2, בעלת תכנים דתיים ויהודיים כפרשת שבוע, חסד, מוסיקה, אוכל וצרכנות דתית. לאחר חילופי ימי הזכיין, המשיך טוקר להגיש בערוץ 2 תכנית בשם טוקר בצהריים. כעת, לאחר החגים, 'רשת' חוזרת לימי שישי וטוקר מיד נקרא לשוב לכס המארח בתכנית. לייבל'ה מציין בסיפוק את העובדה שמגיש חרדי מוביל תכנית שלמה - כמעט 3 שנים ברצף על המסך.

רגע לפני שהגיע הגר"ח קנייבסקי לכותל להתפלל על כלל ישראל, המתין לו גם הצלם החסידי מביתר - שלאחרונה נצפה רבות על מטוסים בטיולים ברחבי העולם - כשהוא עומד עם ילדיו החמודים ומחכה לקבל את ברכת הגר"ח. צילום: הקולגה שלומי כהן.





לייבל'ה רווה נחת בחול המועד: לאחר שקרא בשקיקה את פרויקט החג של עשרת המו"לים בתקשורת החרדית באתר הבית, צפה לייבל'ה בתמונת השנה של איש העסקים יואב ברין, מי שרכש והחזיר את המודיע, עם המנכ"ל הנוכחי לוזר קנופף, כשהם מנהלים שיחה ערה בבית המדרש בירמיהו בירושלים. וכמו שלייבל'ה מפזם 'הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד'.





האמרגן מוזיקלי של 'אתה תותח', אבי גואטה, הגיע לראות מקרוב איך בלי למכור כרטיסים נוהרים אלפים למאה שערים לרקוד עד הבוקר. לייבל'ה תיעד.





המעבד והמנהל המוזיקאלי עמי כהן הכניס את בנו ידידיה בבריתו של אברהם אבינו באולמי ויטראז' בנס ציונה. הגיעו לעשות כבוד קולגות וחברים מהתעשייה. בין היתר נצפו שלמה כהן, מנדי ג'רופי, אלי הרצליך, מאיר גפני, ציון גולן, איציק אשל, אייל טויטו, יוני ברגר, מידד טסה, אביעד גיל, נמואל הרוש, עמי מימון, עמירם בן-לולו, שלום וגשל, ישראל לובין, יוני אליאב, כפיר גואטה, פיני רוטשטיין, ישראל הירשמן, דני אבידני, מאיר בינדר, דביר כהן, אלחנן אינהורן, אמן הקלידים משה אברהם 'מושמוש' ואיש הסאונד אבי גייר שליוו את מיטב הזמרים בטברנה מיוחדת סביב השולחנות.



פינת החידות:
איש ירושלים נודע, שנבחר לאחרונה לתפקיד האזרח החשוב ביותר במדינה, יזכה ב'חתן תורה' בבית הכנסת הגדול בבירה.

בין הפותרים נכונה יוגרל ביקור חג בבית הנשיא.

מדוע המתינה במשך שעות ארוכות אושיית הפייסבוק החרדית א. שטרנבוך במבואות מלחה בליל ה' דחול המועד?
עמאר יוסף ריבלין סוכות לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד