כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
140,000 מקרי מוות

שתיית אלכוהול יכולה לגרור ל-61 מחלות שונות

שתיית אלכוהול מדי שבוע יכולה להיות קשורה ל-61 מחלות שונות, כך מגלה מחקר. שימוש באלכוהול סומן כגורם סיכון: "ככל שאתה שותה יותר, כך הסיכון למחלה גבוה יותר"

שתיית אלכוהול יכולה לגרור ל-61 מחלות שונות
אילוסטרציה צילום: pixabay

שימוש באלכוהול נקשר ל-61 מחלות שונות, כך על פי מחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה ומאוניברסיטת פקין בבייג'ינג, סין, ניתחו נתונים מדיווח עצמי של יותר מ-512,000 מבוגרים בסין הקשורים ל-207 מחלות בסך הכל.

שליש מהגברים ורק 2% מהנשים אמרו שהם שותים אלכוהול באופן קבוע (לפחות פעם בשבוע). בקרב הגברים, החוקרים בחנו 12 שנות רישומים של בתי חולים, כמו גם מידע גנטי, כדי לקבוע אם צריכת אלכוהול קשורה לאחת מהמחלות שהם פיתחו.

כמויות גבוהות יותר נמצאו בקורלציה לסיכון גבוה יותר למחלות ולאשפוז, כך לפי המחקר שפורסם בכתב העת Nature Medicine. על כל ארבעה משקאות ליום, הסיכון למחלות הקשורות לאלכוהול עלה ב-14%, הוא גם עלה ב-6% עבור מחלות שלא נקשרו בעבר לאלכוהול.

"שתיית אלכוהול משפיעה לרעה על מגוון רחב של מחלות, יותר ממה שהכרנו קודם לכן", אמר ד"ר פיי קאי אים, ממחברי המחקר ל'פוקס ניוז'.

צריכת אלכוהול גורמת ליותר מ-140,000 מקרי מוות בארה"ב, כך לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ולשלושה מיליון בכל שנה ברחבי העולם, כך על פי ארגון הבריאות העולמי.

השימוש באלכוהול נמצא במגמת עלייה בסין בעשורים האחרונים, וגדל מ-59% ל-85% בין 1990 ל-2017, לפי ממצאי המחקר.

אלכוהול סין בריטניה מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד