כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במעמד גדולי הרבנים

כינוס רבני הציונות הדתית: "הכנס המופלא הזה הוא זמן התעוררת לכולנו"

אתמול התקיים כנס "אתחלתא 2" של ארגון רבני תורת הארץ הטובה בבנייני האומה, במעמד אלפים מכל רחבי הארץ. הרב יעקב אריאל: "הכנס המופלא הזה הוא זמן התעוררות לכולנו להחזיר את עם ישראל לזהות שלו"

כינוס רבני הציונות הדתית: "הכנס המופלא הזה הוא זמן התעוררת לכולנו"
כינוס הרבנים צילום: חיים טויטו

אלפי בחורי ישיבות ובעלי בתים מכל רחבי הארץ גדשו אמש (חמישי) את בניני האומה באירוע "אתחלתא 2", כינוס רבני הציונות הדתית.

הכינוס התחיל אחרי צהרים במעמד הסיומים בו נערכו סיומי מסכתות רבים עם הרבנים. לאחריו התקיימו מגוון שיעורים רחב באלומות השונים בנושא "ומקרבן". לבסוף מעמד השיא של גדולי רבני הציבור הלאומי על במה אחת, למשא ניאומים וריקודי שמחה עם נפתלי קמפה והרכב מוזקלי רחב.

ראש ישיבת בית אל הרב זלמן ברוך מלמד אמר: "לראות כאן את הציבור הגדול של בני התורה, תורת ארץ ישראל, זה מחזה שממש מרגש את הלב. הרב קוק זצ"ל מלמד אותנו שיש שני סוגים של תלמידי חכמים. ישנם תלמידי חכמים ויש תלמידי חכמים אמיתיים שהם אוהבי עם ישראל, ששומרים על אחדות עם ישראל ועוסקים בקירוב אחינו בית ישראל לאביהם שבשמיים".

עוד הוסיף: "זה חשוב מאוד לשאוף להיות בן תורה, צדיק ושלם, אבל בן תורה אמיתי לא רק חושב על עצמו אלא חושב איך 'אני מתקן את העולם' איך אני מרביץ תורה בעם ישראל ואיך אני עושה טוב, וכיצד אני תורם בחיזוק עם ישראל בכל המובנים – זהו בן תורה מושלם. יהיה רצון שמהעוצמות של הכנס הזה, נצא כולנו מחוזקים ונקדש שם שמיים".

הרב יעקב אריאל הוסיף אמר כי "דורנו איננו דומה בשום צורה לדורו של קרח שמרד במשה. אם תשאלו ברחוב מי הוא משה רבנו כולם יידעו, אבל האם יידעו לומר מהי גדולתו של גדול הנביאים משה? רבותיי הדור שלנו שכח את שמם, הוריהם, את ארצם. יש ביננו אנשים רבים שהבלבול גרם להם לשכוח מי הוא, מניין הוא בא ולאן הוא הולך. הכנס המופלא הזה הוא זמן התעוררות לכולנו להחזיר את עם ישראל לזהות שלו".

הרב דב ליאור: "נחמה לראות כאן מתוך ההווה אלפי בני תורה מדור העתיד המזהיר שלנו ואנו מתפללים שתעלו מעלה מעלה במעלות התורה. אני מבקש מכם, תשימו בצד חשבונות אם למהר ללמוד כלכלה או רפואה אקדמיה וכולי. חז"ל אומרים 'אין יוצאים מהם להצליח שראויים למשנה אלא מאה, ואותם מאה שנכנסו למשנה אין יוצאים מהם לגמרא אלא עשרה, ואותן עשרה שנכנסין לגמרא אין מצליח מהם אלא אחד להוראה'".

עוד הוסיף הרב ליאור: "בישיבות שלנו הציבור לומד מלבד הלכה גם את מדע האמונה, ואשריכם שאתם זוכים ללמוד לא רק את הלכה אלא גם את יסודותיה היצוקים והנצחיים של האמונה. הדבר דורש התמסרות מוחלטת, אנחנו זקוקים לבני תורה אמיתית שתוביל ותחייה את מהלך גאולת ישראל".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ציין בדבריו: "כמה טוב שמחלוקת שמיים טובה וסופה להתקיים ובימים אלה יש מי שמנהלים מחלוקות בצורה שלא מתאימה לבית המדרש ולא מתאימה לאיך שמנהלים מחלוקות בחברה הישראלית. בתפקידי כשר האוצר אנו עוסקים בניהול כלכלת ישראל, אך לפני הכול זכינו בתקציב האחרון להעלות על נס את חשיבותה של התורה. ישנם דברים רבים חשובים במציאות היומיומית אבל צריך לבכר את התורה, את לומדיה את אלה שמפיצים את התורה והזהות היהודית בכל מרחבי ישראל".

במהלך האירוע הוקרנו סרטונים מדבריהם של הרב חיים דורקמן זצ"ל והרב מרדכי שטרנברג זצ"ל שנפטרו בשנה האחרונה והיו חלק מפורום רבני תורת הארץ הטובה.

במעמד השתתפו זקני ובכירי רבני הציונות הדתית וחברי הארץ הטובה: הרב דב ליאור, הרב אריה שטרן, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו, הרב דוד חי הכהן, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב מרדכי גרינברג, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב אורי כהן, הרב אליקים לבנון, הרב יעקבר פילבר, הרב איסר קלונסקי והרב יוסף שפירא ורבנים נוספים.

הציונות הדתית ארץ ישראל הרב דב ליאור הרב זלמן מלמד בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד