א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
האוקראינים זועמים

פוטין: "זלנסקי בושה לעם היהודי" | הרב הראשי: "עומדים מאחורי זלנסקי"

מלחמת רוסיה-אוקראינה: פוטין מעליב את השורשים היהודיים של זלנסקי, מאיים על כל העולם, ומכניס את הנאצים לדברים שלו כמעט בכל נאום נגד זלנסקי. שגריר אוקראינה בישראל: "אנחנו מצפים לתגובה ישראלית על הדברים המזעזעים והאנטישמים"

פוטין: "זלנסקי בושה לעם היהודי" | הרב הראשי: "עומדים מאחורי זלנסקי"
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שפך אש וגופרית נגד אוקראינה ותקף למעשה את כל העולם, פוטין אמר: "חבריי היהודים אומרים לי שזלנסקי לא יהודי - הוא בושה לעם היהודי". שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק הגיב על הדברים ואמר ל'כאן חדשות': "זה מזעזע. זה דברים פוגעניים כלפי עם היהודי. אנחנו מצפים לתגובה ישראלית על הדברים המזעזעים והאנטישמים".

הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה אמר בתגובה לדברים של נשיא רוסיה: "אני גאה בנשיא ולדימיר זלנסקי שלא נטש את עמו בתחילת המלחמה, אף על פי שהדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית עבורו, גילה אומץ לב בלתי רגיל וממשיך להגן על העם האוקראיני בחירוף נפש. אני וכל הקהילה היהודית באוקראינה, כמו כל העולם החופשי עומדים מאחורי הנשיא זלנסקי".

בנאום זועם כינה פוטין את זלנסקי "חרפה" לעם היהודי ואמר שלקייב אין סיכוי לנצח במלחמה. הוא גם אמר שאוקראינה תתרוקן בקרוב מהציוד הצבאי שלה, ובכך תהפוך את עצמה לסמוכה לחלוטין על המערב. בנאום בפורום כלכלי בסנט פטרבורג הוסיף פוטין, "בקרוב אוקראינה תפסיק לחלוטין להשתמש בציוד שלה. לא נשאר מזה כלום. כל מה שהם נלחמים איתו וכל מה שהם משתמשים בו מובא מבחוץ. אי אפשר להילחם ככה לאורך זמן".

על רקע הדברים הללו ארצות הבריתהודיעה בסוף השבוע כי תספק 205 מיליון דולר נוספים בסיוע הומניטרי לאוקראינה, כך אמר שר החוץ אנטוני בלינקן. בהצהרה שפרסם משרד החוץ האמריקאי, הסיוע ההומניטרי יספק עזרה במזון, מי שתייה בטוחים, הגנה, חינוך, פרנסה, סיוע משפטי, מקלטים נגישים ושירותי בריאות. מאז תחילת המלחמה, ארה"ב העניקה לאוקראינה יותר מ-605 מיליון דולר בסיוע הומניטרי.

פוטין אמר שקיימת "סכנה רצינית" שהברית הצבאית של נאט"ו תימשך עוד יותר לתוך הסכסוך באוקראינה בישיבת המליאה של הפורום הכלכלי הבינלאומי בסנט פטרבורג. הוא גם אמר שצבא רוסיה יכול להרוס חלקים ממרכז קייב, אך בחר שלא לעשות זאת, והתקפות על אזורי הגבול מצד אוקראינה היו ניסיונות להסיח את דעתם של כוחות מוסקבה מחזיתות אחרות.

פוטין אומר שרוסיה יכולה "באופן תיאורטי" להשתמש בנשק גרעיני אם יהיה איום על שלמותה הטריטוריאלית או על קיומה, אך היא אינה צריכה לעשות זאת. "נשק גרעיני נוצר כדי להבטיח את ביטחוננו במובן הרחב של המילה ואת קיומה של המדינה הרוסית, אבל אין לנו צורך להשתמש בזה", אמר.

שר ההגנה האמריקני אמר ביום שישי כי "ארה"ב מתמקדת במתן סיוע ביטחוני לאוקראינה כדי שתוכל לנצח בשדה הקרב". כשנשאל אם ארה"ב תספק לאוקראינה מודל ביטחוני דומה לזה של ישראל - שיעניק לקייב ערבויות לריבונותה, נשק וטכנולוגיית הגנה מתקדמת - אמר אוסטין לכתבים בבריסל שם קיים פגישות בטחוניות, "אנחנו מספקים לאוקראינה סיוע ביטחוני שהיא צריכה להצליח במאבק הזה. זה באמת חשוב שאנחנו והשותפים שלנו שנלחמים במאבק נמשיך להיות ממוקדים בזה. ננהל מערכת יחסים דו-צדדית עם אוקראינה בעתיד".

 

ולדימיר זלנסקי נאצים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד