כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אדם דגול משכמו ומעלה

ניצול שואה שהיווה השראה הלך לעולמו בגיל 93

סר בן הלפגוט, מהמפורסמים מבין היהודים בבריטניה, הלך לעולמו בגיל 93. ניצול השואה היה פעיל מאד בעשייה חברתית לאחר שחרורו מהמחנות הנאצים. הוא המשיך להילחם למען חבריו הניצולים והיה מחנך מרכזי לזוועות השואה

ניצול שואה שהיווה השראה הלך לעולמו בגיל 93
בן הלפגוט צילום: קובי גדעון/לע"מ

ניצול השואה, סר בן הלפגוט, בן 93, הלך לעולמו ביום שישי האחרון, הוא היה אחד הכוחות החזקים מאחורי היוזמה להביא את ההכרה ברצח העם היהודי לציבור הבריטי.

בהצהרה מטעם "אגודת הסיוע" הבריטית נמסר: "בצער העמוק ביותר עלינו לבשר את החדשות העצובות שאיבדנו את המייסד והאב של "אגודת הסיוע 45" סר בן הלפגוט. בן היה אחד השגרירים הגדולים עבור כל ניצולי השואה. אנו מאחלים חיים ארוכים לאשתו ארזה, לאחותו מאלה ולמשפחתה, לבניו, מוריס, מייקל ונתן ובני משפחותיהם. יהי זכרו של בן ברוך".

הרב הראשי של בריטניה אפרים מירוויס כתב: "סר בן הלפגוט היה אחד האנשים הכי מעוררי השראה שהכרתי. הוא היה מנהיג כריזמטי ונלהב, שקידם ערכים של חמלה, הבנה, אהבה ודו-קיום שליו. החוויות הנוראיות שלו העניקו לו השראה לעבוד ללא לאות למען עולם שליו ומאוחד יותר והוא נתן לנו השראה לעשות את אותו הדבר".

הלפגוט נולד בפיוטרקוב טריבונלסקי שבפולין, המקום בו הקימו הגרמנים את הגטו הראשון בפולין. בשואה איבד את הוריו ואחת משתי אחיותיו. בן הופרד מאביו בבוכנוולד, והוא עצמו נשלח תחילה למחנה ריכוז בשלייבן ולאחר מכן לטרזינשטט. מאוחר יותר הוא גילה שמספר ימים לפני סיום המלחמה, אביו נורה למוות כשניסה להימלט מצעדת מוות שיצאה מהמחנה.

בגיל 15, בן הלפגוט היה יתום, הוא מצא את בן דודו, בטרזינשטאט ושני הצעירים החליטו בתחילה לחזור לפולין. אבל לאחר שהתקבלו עם מלא שנאה גזענית וכמעט נרצחו על ידי חיילים פולנים, החליטו השניים לנסוע לבריטניה במקום להישאר על האדמה הספוגה בדם יהודי רב. בבריטניה הוא הפך לפעיל מאד בהנחלת מורשת השואה לדורות הבאים. הוא הפך לחבר במסדר האימפריה הבריטית.

 

 

 

 

ניצול שואה נאצים בריטניה פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד