ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

זעם ב'שובו בנים': הקהילה החסידית הפקירה את המת

על רקע הטרגדיה של מות ניסים לוי ז"ל באנטוורפן - 'שובו בנים' מתלוננת: "קהילת 'מחזיקי הדת' סירבה לטפל במנוח"

ניסים לוי ז"ל
ניסים לוי ז"ל

זעם בקהילת 'שובו בנים' על רקע מותו של בן הקהילה ניסים לוי ז"ל באנטוורפן.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מאות מבני הקהילה שהו בהולנד לצד הרב אליעזר ברלנד, מנהיג הקהילה שהורה להם לעזוב לבלגיה הסמוכה.

ניסים לוי ז"ל, צעיר בן 27 שהיה בקבוצה, טבע בנהר לפני מספר ימים בעיירה הסמוכה לאנטוורפן, הרופאים נלחמו על חייו אך אתמול קבעו את מותו.

הפטירה הכניסה לבהלה את חברי הקבוצה הזרים שלא ידעו איך לטפל בכבוד המת מול המשטרה והרשויות. "פנינו באופן טבעי לקהילה החסידית החרדית 'מחזיקי הדת' שבראשות הגר"א שיף, אך הם סירבו לעשות דבר".

מי שהתגייסו לעזרה היו למרבה ההפתעה דווקא בני קהילת 'שומרי הדת' בראשות הרב דוד משה ליברמן קהילה המורכבת מאוכלוסיה כללית שברובה אינה חרדית.

"בני הקהילה התגייסו לעזרה, והתרוממו מעל שיקולים זרים. הבינו שכאן יש מת מצווה", אומר אחד מבני קהילת 'שובו בנים', "ולקחו על עצמם את כל ההוצאות ואת כל הטיפול בנושא. אין לנו רק להודות ולשבח את ראשי קהילת שומרי הדת בראשות העסקן נחמיה שלידנר.ויחד עימו העסקן שמואל מרקוביץ שעמד בקשר עם הממשל והעיריה באנטוורפן".

על מנת שהטיסה לא תתעכב עד לשבוע הבא ולמנוע הלנת המת, רבני אנטוורפן התירו להטיסו ביום שישי, בזמן שהמקומיים יחגגו את החג השני של שמחת תורה.

אחד מחברי קהילת 'מחזיקי הדת' הגיב ל'בחדרי חרדים' כי: "יש לאנשי 'שובו בנים' בית ומקום בישראל. אי אפשר לבוא ללא שום הכנות למקום זר, ולצפות שלפתע פתאום כל העול הכבד של החזקת מאות איש יפול על כתפי הקהילה המקומית".
נפטר ישראל הרב אליעזר ברלנד מת מצווה קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד