א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

3 ישראלים נהרגו במפולת שלגים בהימלאיה בנפאל

אסון: 16 בני אדם, בהם שלושה ישראלים, נהרגו במפולת שלגים בהרי האנפורנה בנפאל • 150 נעדרים מכל רחבי העולם

ההרים בנפאל
ההרים בנפאל

16 בני אדם, בהם שלושה ישראלים, נהרגו השבוע (ג') במפולת שלגים בהרי ההימלאיה בנפאל. 150 עדיין נעדרים מכל רחבי העולם, באזור הרי האנפורנה.

עד כה חולצו כ-60 בני אדם, אך בשל מזג האוויר הקשה והתקשורת הלקויה רבים עדיין מוגדרים נעדרים. משרד החוץ מסר כי הוא עדיין בודק את הדיווחים ומחכה למידע מהשגרירות בקטמנדו, שנמצאת בקשר עם הרשויות הנפאליות. מתוך ההרוגים, שלושה ישראלים, שלושה פולנים, אזרח וייטנאם ותשעה אזרחי נפאל.

הרי האנפורנה מוכרים כאזור פופולרי לישראלים המטיילים בנפאל. האנאפורנה הוא רכס פסגות בהרי ההימלאיה ואחד מאזורי התיירות המרכזיים של נפאל. אורכו של הרכס 55 קילומטרים, ופסגתו הגבוהה ביותר היא הפסגה העשירית בעולם, בגובה של 8,091 מטר.‬

אוקטובר הוא החודש הפופולארי ביותר לטיולים באזור ההררי במדינה, כאשר אלפי תיירים נוהגים לבוא לטרקים בהימלאיה במהלך תקופה. לפי הדיווחים, 170 מטיילים צעדו בטרק האנאפורנה בהרי ההימלאיה בשעה שהתרחשה הסופה.

הרב חזקי וחני ליפשיץ מבית חב"ד קטמנדו מוסרים כי "לא חוסר זהירות היא שגרמה לאסון כי אם מזג האוויר והסופה הכבדה שהפתיעה את המטיילים במקום.

"בית חב״ד בקטמנדו בשיתוף משרד החוץ פועלים לסייע לכל הישראלים באירוע. ע״פ הידוע לבית חב״ד בהרים שהו בסביבות 200 ישראלים כשרובם המכריע הצליח לצאת בסיוע חילוץ או באופן עצמאי מאזור ההרים. ידוע לנו נפגעים ואנו משתדלים לסייע ככל האפשר".
אסון הרוגים מטיילים ישראלים הימלאיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד