כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הלחימה נמשכת ללא הפסקה

ביידן אמר שהוא לא יקל על הצטרפות אוקראינה לנאט"ו

הנשיא ביידן אמר אתמול כי הוא לא יקל על חברות אוקראינה בנאט"ו. ביידן אמר כי אוקראינה צריכה לבצע מספר דברים לפני דיון על הצטרפות. בתוך כך ראש הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר אתמול שהלחימה הכבדה נמשכה בשבת

ביידן אמר שהוא לא יקל על הצטרפות אוקראינה לנאט"ו
הקרב על קייב צילום: Pixabay

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל אם יקל על צירוף אוקראינה לנאט"ו, הוא ענה "לא". ביידן אמר: "הם צריכים לעמוד בסטנדרטים, אז אני לא הולך לעשות את זה יותר קל", את הדברים אמר לעיתונאים אתמול לקראת יציאתו לפילדלפיה לאירוע הרשמי הראשון שלו בקמפיין הנשיאותי.

"אני חושב שהם עשו כל מה שקשור ליכולת תיאום צבאית, אבל יש בעיה שלמה של האם המערכת שלהם מאובטחת, האם אין שחיתות, האם הם עומדים בכל הסטנדרטים שכל מדינה אחרת בנאט"ו, עומדת בהם, אני חושב שאולי זה אפשרי, אבל זה לא על אוטומטי", אמר.

בתוך כך ראש הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר אתמול שהלחימה הכבדה נמשכה בשבת, כאשר רוסיה פתחה ב-37 תקיפות אוויריות על אוקראינה והתמקדה בהתקפה בצפון מזרח אוקראינה לכיוון העיר ההרוסה בחמוט.

"האויב ממשיך למקד את מאמציו בכיוון מספר ערים, הלחימה הקשה נמשכת, היו 22 פעולות לחימה ביממה האחרונה",נמסר מהמטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה בעמוד הפייסבוק. עוד נמסר: כי באזורים המזרחיים של לוהנסק, דונייצק וחארקוב: "ההתקפות רוסיות לא צלחו".

על רקע הדיווחים על הלחימה העזה בין הצדדים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי מוסקבה "פתוחה לדיאלוג בונה" ושיבח את הגישה הדיפלומטית של מדינות באפריקה למלחמה באוקראינה במהלך פגישה שערך עם כמה מנהיגים מהיבשת האפריקאית בסנט פטרסבורג ביום שבת.

"אנו מצדיעים לגישה המאוזנת של חברינו האפריקאים למשבר האוקראיני. אנו פתוחים לדיאלוג בונה עם כל מי שרוצה שלום המבוסס על עקרונות הצדק והתחשבות באינטרסים הלגיטימיים של הצדדים", אמר פוטין. הוא טען כי "רוסיה מוכנה לשקול כל הצעה אפריקאית ליישוב סכסוך באוקראינה", אך האשים את קייב בסירובה לנהל משא ומתן.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ביום שישי לאחר פגישה עם מנהיגי אפריקה כי שיחות שלום עם רוסיה אפשריות רק לאחר נסיגה מוחלטת של הכוחות הרוסיים מהשטחים הכבושים.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה נשיא ארה''ב אפריקה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד