כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נס גדול

צעיר בן 19 תכנן ירי המוני בבית הכנסת

צער בן 19 ממישיגן תכנן לבצע טבח המוני בבית הכנסת, כך טוען ה-FBI. ה-FBI ביצע חיפוש בביתו של הנער ומצא אוסף גדול של כלי נשק. הירי ההמוני תוכנן ל-15 במרץ 2024

צעיר בן 19 תכנן ירי המוני בבית הכנסת
משרדי ה-FBI בארה"ב צילום: Pixabay

ה-FBI עצר ביום שישי האחרון צעיר בן 19 ממישיגן בחשד לתכנון ירי המוני. שון פיאטילה, בן 19, מואשם בתכנון ביצוע ירי המוני בבית כנסת, כך לפי הרשויות הפדרליות. סוכני ה-FBI היו בקשר קבוע עם פיאטילה באינטרנט, שם לטענתם הביע עניין בביצוע טבח המוני בבית כנסת.

בארה"ב דווח כי הרשויות הפדרליות פשטו על ביתו של פיאטילה ומצאו "אוסף נרחב" של כלי נשק ותחמושת. במהלך החיפוש התגלו סכינים, משקפיים מיוחדות בשדה קרב ואביזרי נשק, אפוד קרמי, מסכות גולגולת שחורות, דגל נאצי אדום ולבן, חליפות קרב, מסכות גז, סוגי נשק רבים, רובים ואקדחים שונים, כך נכתב בדו"ח של ה-FBI.

ה-FBI גם מצא פתק שנכתב על האייפון של פיאטילה, שנראה מתאר תוכניות לירי המוני, עם תאריך ונשק מיועד. פיאטילה פעל בהשראה נאצית באמצעות רשתות חברתיות שונות כמו דיסקורד, אינסטגרם ופינטרסט.

התובע האמריקני מארק טוטן אמר בהודעה לעיתונות. "איומים ואלימות אנטישמיים נגד הקהילות היהודיות שלנו - או כל קבוצה אחרת לצורך העניין - לא יתקבלו במחוז המערבי של מישיגן".

הירי ההמוני תוכנן ל-15 במרץ 2024, כך התגלה בטלפון של פיאילה. התאריך נבחר בגלל שזה יום השנה החמישי לטבח שביצע ברנטון טרנט בניו זילנד, כשרצח מעל 50 מוסלמים בתוך שני מסגדים. בנוסף הוא קיבל השראה מאנדרס ברינג בריוויק, רוצח נורבגי שהרג יותר מ-70 בני אדם ב-2011 במחנה נוער. פיאטילה הזכיר במפורש את בריוויק בהודעותיו, כך לפי ה-FBI.

FBI מישיגן ירי נאצי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד