ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי חימום היחסים

תקרית דיפלומטית ראשונה בין סעודיה לאיראן

שבועות אחרי חידוש היחסים בין שתי המדינות, בשבת התרחשה תקרית דיפלומטית ראשונה בין איראן וסעודיה. הסיבה: תמונה של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר, שנתלתה בחדר בו הייתה אמורה להתקיים הצהרה משותפת של נציגיהם

תקרית דיפלומטית ראשונה בין סעודיה לאיראן
איראן וסעודיה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

שבועות בודדים אחרי שחידשו את היחסים הדיפלומטיים בצורה רשמית, אחרי שנים של הקפאה ואף עוינות בולטת, השבת נרשמה תקרית דיפלומטית ראשונה בין סעודיה ואיראן. התקרית התרחשה סביב תמונה של קאסם סולימאני, הארכי-מחבל שחוסל על ידי ארה"ב ופיקד על "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראני. התמונה שלו היתה תלויה בחדר בו הייתה אמורה להתקיים הצהרה משותפת של נציגי שתי המדינות.

בעקבות חידוש היחסים בין המדינות, שר החוץ של ערב הסעודית, פייסל בן פרחאן, ביקר השבת בטהרן לראשונה מזה כמעט 20 שנה. אלא שזמן קצר לפני תחילת מסיבת העיתונאים המשותפת שלו ושל מקבילו האיראני, דרשו אנשיו של פרחאן להחליף את חדר ההצהרה מאחר ועל הקיר תלתה תמונה של סולימאני שנחשב לאויב של סעודיה. האיראנים הסכימו והחליפו לחדר סמוך.

הדיווחים על סיבת השינוי היו בתקשורת הסעודית, אך האיראנים מצידם הכחישו. דובר משרד החוץ של איראן טען כי "החדר שונה בגלל בעיה טכנית, בניגוד לכל מיני ספקולציות תקשורתיות חסרות בסיס". עוד דווח, כי טרם נפתחה שגרירות סעודית באיראן, מאחר ועבודות ההכנה בבניין השגרירות הסעודית בטהרן יימשכו עד סוף שנת 2023.

מסיבת העיתונאים התקיימה לבסוף. שר החוץ הסעודי אמר במסיבת העיתונאים כי "בימים אלו אנו פועלים לחידוש הפעילות של הנציגויות הדיפלומטיות והקונסולריות בשתי המדינות ובקרוב תיפתח השגרירות הסעודית בטהרן. אני מצפה לפגוש את הנשיא ראיסי ולהזמינו לביקור בסעודיה".

קאסם סולימאני איראן סעודיה אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד