ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ממשיך להביך

הנשיא ביידן קרא לחייה של "המלכה" שכבר מתה

חודשיים אחרי מותה של מלכת בריטניה, הנשיא ג'ו ביידן קרא בסוף נאומו קריאה בעד חייה של "המלכה", קריאה שהייתה נפוצה בבריטניה. הנשיא גם לא ידע לאיפה לרדת, אנשיו סיפקו תירוץ מביך לא פחות

הנשיא ביידן קרא לחייה של "המלכה" שכבר מתה
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שבועיים אחרי שנפל על הבמה בפומבי מול קהל של מאות אנשים, בסוף השבוע סיפק נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן שמתמודד לקדנציה נוספת, רגע מביך נוסף. בתיעוד שהופץ ברחבי ארה"ב, ועורר סערה ומבוכה לקהל מצביעי המפלגה הדמוקרטית, נראה ביידן מסיים את נאומו בקריאה למען שלומה של "המלכה", ככל הנראה מלכת בריטניה.

האמירה הלא ברורה הזאת צפויה לשמש כתחמושת ליריביו הפוליטיים, שטוענים כי הוא אינו בקו הבריאות ואינו כשיר לתפקיד. כאמור, האמירה הזאת מצטרפת לשורת טענות נגדו על אמירות מביכות. הסערה הנוכחית התרחשה במהלך נאומו במדינת קונטיקט, ארה"ב, נאום שבו קרא להקשיח את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו בארצות הברית.

בסוף הנאום הכריז ביידן כי "אלוהים, נצור את המלכה, בן אדם" לפני שירד מהבמה. מדובר באמירה שהייתה נפוצה בבריטניה, קריאה בעד חייה של המלכה המנוחה אליזבת. אלא שכידוע, לפני כחודשיים היא מתה ובנה, צ'ארלס השלישי, הוכתר במקומה כמלך בריטניה.

רגע מביך נוסף נרשם מיד אחרי האמירה, כאשר ביידן לא ידע לאיזה צד לרדת מהבמה ושאל את אנשיו. כלי התקשורת הפגיזו את הבית הלבן בשאלות סביב האמירה הזאת, ואוליביה דלטון, סגנית הדוברת של ביידן, הסבירה שבאמירה "אלוהים, נצור את המלכה" הנשיא הגיב לאדם כלשהו בקהל. לפי שעה האדם שאליו כוונה לכאורה הצהרת ביידן לא זוהה ולא אותר.

הנשיא ביידן גם עורר גל של לעג ברשתות החברתיות לאחר שהשמיע הערות שנראו כרומזות על תוכנית גדולה להקמת מסילת ברזל המשתרעת מהאוקיינוס ​​השקט "על פני" האוקיינוס ​​ההודי.

בנאום בוושינגטון הבירה ביום רביעי בערב, חשף ביידן, "יש לנו תוכניות לבנות מסילת ברזל מהאוקיינוס ​​השקט לאורך כל האוקיינוס ​​ההודי. יש לנו תוכניות לבנות באנגולה, אחד מהמפעלים הסולאריים הגדולים בעולם. אני יכול להמשיך, אבל אני לא, אני עומד להסתבך בצרות".

המלך צ'ארלס נשיא ארה''ב המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד