כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הורשע בכל 63 הסעיפים

נאצי הואשם ברצח 11 יהודים: המתקפה הקטלנית ביותר על יהודים

נאצי מתועב הורשע בטבח שביצע בפיטסבורג ארה"ב ב-2018 לאחר שירה בכל מי שמצא בבית כנסת, הוא הרג 11 יהודים בפעולת טרור. כעת הוא ממתין להחלטה של חבר מושבעים האם ייגזר עליו עונש מוות או מאסר עולם

נאצי הואשם ברצח 11 יהודים: המתקפה הקטלנית ביותר על יהודים
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עורכי דינו של הנאצי רוברט באוורס הודו בתחילת משפטו לפני מספר חודשים כי הוא תקף והרג מתפללים בבית כנסת ב-27 באוקטובר 2018 בפיטסבורג שפנסילבניה, במתקפה הקטלנית ביותר על יהודים בתולדות ארה"ב. כעת על חבר מושבעים להחליט אם יש לשלוח את הנאצי בן ה-50 לתא הנידונים למוות או לתת לו מאסר עולם ללא אפשרות שחרור. המשפט והדיונים צפויים להימשך עוד מספר שבועות.

באוורס הורשע בכל 63 הסעיפים הפליליים שהוא הואשם בהם, פרקליטיו הציעו הודאה באשמה בתמורה למאסר עולם, אך התובעים סירבו, ובמקום זאת בחרו לנסות לממש את עונש המוות. רוב משפחות הקורבנות הביעו תמיכה בהחלטה.

לפי סוכנות הידיעות AP, בפרופיל ברשת החברתית Gab כתב באוורס, נאמר כי "היהודים הם ילדיו של השטן", הוא שיתף זרם של תוכן אנטישמי אכזרי, כך על פי עשרות דוגמאות שסופקו לחבר המושבעים.

באוורס כינה את היהודים גם 'אויב הציבור מספר אחת', ושיבח את היטלר על כך שפעל להשמדת היהודים, ושיתף תמונה שבה נכתב "היהודי הטוב היחיד הוא יהודי מת".

וויליאם ברניף, מומחה לטרור במשרד לביטחון המולדת האמריקני שבדק את פעילותו של באוורס במדיה החברתית, אמר לבית המשפט בפיטסבורג כי באוורס השתמש בסמלים ומונחים הקשורים לאידיאולוגיות נאציות, אנטישמיות ולבנים.

נאצי פיטסבורג פנסילבניה רצח יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד