י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סיכום החג: שריפות, פורעים בי-ם וחילוץ מטיילים

בחדרי חרדים מגיש את סיכום אירועי החג • עשרות רעולי פנים במזרח י-ם, זיהוי ההרוגים במפולת השלגים ושודים שהסתבכו

חילוץ מטיילים, ארכיון
חילוץ מטיילים, ארכיון

מעט לאחר כניסת החג רבש"צ הישוב אדם שמע יריות באזור ואדי ענתות וזיהה אדם שיורה בשטח לעבר עצמים דוממים.(מטווח מאולתר). הרבש"צ הגיע למקום וזיהה כי מדובר בחייל צה"ל בשירות סדיר. ניידת סיור של תחנת בנימין לקחה את החייל לתחנת בנימין ומשם יועבר ככול הנראה ליידי מצ"ח בהמשך.

שלושה צוותי כיבוי פעלו בצהרי החג בשריפה בסוכה ברחוב שלומציון המלכה במרכז העיר ירושלים. הצוותים השתלטו במהירות על האש ומנעו את התפשטות השריפה לבניין הסמוך. מחקירה שביצע חוקר שריפות במקום, עולה כי השריפה החלה ככה"נ בעקבות השלכת חפץ בוער או סיגריה מאחת הקומות שמעל הסוכה. לא דווח על נפגעים.

בבוקר החג נפטר בבית החולים אסף הרופא עצור פלילי שסבל מדלקת ריאות ממושכת והיה מאושפז בגינה בשבועיים האחרונים. העצור, כבן 64, תושב הדרום, עצור פלילי עד תום הליכים בגין עבירות מין. הודעה נמסרה למשפחתו.

שני צוותי לוחמי אש בראשותו של מפקד יחידת החילוץ של תחנת חיפה רשף מרזוק חמוד פועלים ברגעים אלו בנחל ספונים אשר בכרמל לחילוצה של מטיילת כבדת משקל אשר מעדה במהלך טיול ונפגעה ברגלה. לרע המזל מיקומה של הנפגעת היה מרוחק למעלה משני קילומטרים מנקודת הפינוי ותוואי השטח שהקשה גם הוא על הפינוי.

לוחמי האש בסיוע רט"ג ביצעו פינוי באמצעות אלונקה בשטח תלול ובעייתי, אשר לקח זמן לנקודת הפינוי ביציאה מנחל ספונים בסמוך לבית אורן. בתום פעולות חילוץ שארכו כ-3 שעות חולצה הנפגעת כשמצבה מוגדר קל ויציב והיא פונתה ע״י מד״א מרחב כרמל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כרמל.

סמוך לשעה 23:20 נמסר למד״א מרחב כרמל על גבר שיש חשש לחייו לאחר שנתלה על התקן כביסה בגובה גג בניין ברחוב סוטין בחיפה. צוותי אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד״א טיפלו בגבר בשנות ה-40 לחייו אשר נפל מגובה של כ-3 קומות ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב״ם תוך כדי פעולות החייאה ושהוא סובל מחבלה כלל מערכתית.

בשעה 07:20 לערך התקבל דיווח בדבר אדם (61) השוכב בלובי בניין מגורים ברחוב השרון במרכז הרצליה כשהוא חבול בפלג גופו העליון. כוחות מתחנת גלילות שהגיעו למקום החלו בחקירה, במהלך הבדיקה החל צוות החקירה לתשאל את דיירי בניין המגורים. באחת החקירות עלה כי בין הקורבן לאחד השכנים דייר בשנות ה-70 לחייו פרץ ויכוח במהלכו נדקר הקורבן.

בבדיקה שבוצעה בבית החשוד נמצאו מספר ממצאים הקושרים אותו לאירוע. בסיום בדיקת מעבדה ניידת של זיהוי פלילי נמצאו מספר סימני חבלה ודקירה על גופו של הקורבן שנעצר להמשך חקירה. החשוד ברצח שכנו היום בהרצליה יובא מחר בבוקר לבית המשפט לדיון בעניינו. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו לצורך המשך חקירה.

חוקרי תחנת זבולון עצרו לחקירה תושב חיפה בן 58 שהתלונן הבוקר כי במהלך הלילה נשדד בבית אימו בדרך עכו בקרית מוצקין ע"י מספר חשודים שתקפו אותו ושדדו מכספת בדירה עליה שמר סכום כסף בין עשרות אלפי ש"ח זהב ותכשיטים. גרסתו העלתה את חשד החוקרים כי המציא את הסיפור, בהמשך חקירתו הודה כי המציא את הסיפור, חקירתו נמשכת בתחנת זבולון.

בפעילות של היח' המרכזית שבמשטרת המחוז הצפוני בפיקודו של ניצב משנה משה כהן, נעצרו הלילה 6 חשודים תושבי טובא בגילאים 20-40 שנתפסו על חם גונבים 2000 ליטר סולר לאחר שפרצו ונכנסו לתחנת דלק בקיבוץ עין גב. ברשותם נתפסו כלי פריצה וכן הרכבים שהכילו צוברים באמצעותם גנבו את הסולר. יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם.

בעקבות אסון מפולת שלגים בנאפל שלושה ישראלים נהרגו ויש חשש לחייו של ישראלי נוסף. בנוסף עשרות ישראלים תקועים ומחכים לחילוץ. לאור מורכבות האסון בנפאל, החליט משרד החוץ לשגר מתגברים ע"מ לסייע ולעבות את צוות שגרירות ישראל בקטמנדו. המתגברים הינם דיפלומטים מנוסים משגרירות ישראל בניו דלהי.

אביו של אחד ההרוגים אשר זוהה אתמול (והודעה נמסרה למשפחתו) שהה במוסקבה. קונסול ישראל במוסקבה הגיע אל האב מלווה ברופא על מנת לבשר את הבשורה המרה לאב. הקונסול נשאר עם האב במשך הלילה עד טיסתו של האב לישראל.

בטורעאן גבר כבן 40 שעסק בתיקון דוד המים על גג בית קרוב משפחתו בקומה ה-2 נפל נחבל ופונה באורח קשה לטיפול רפואי שם נקבע מותו. לא עולה חשד לפלילי.

בשעה 17:43 נמסר למד"א מרחב אשר על ילדה שנפגעה מרכב סמוך לכניסה המזרחית למגד' אל כרום. חובשים ופרמדיקים של מד"א, מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח נהריה ילדה כבת 8 במצב קשה, יציב עם פגיעות חזה ובטן. נהג הרכב, בשנות ה-30 עוכב לחקירה.

מרחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים פונתה ילדה ע״י מד״א מרחב ירושלים לביה״ח שערי צדק במצב קל עם קשיי נשימה. מדברי ההורים הבית לאחר הדברה. צוותי חומ״ס כב״ה ניטרו בדירה, לא התקבלה כל עדות להצטברות חומר כימי רעיל בריכוז הגורם לסיכון בדירה. משטרת ירושלים פתחה בחקירה.

כמה עשרות רעולי פנים בהם ילדים קטנים עם תיקי בית ספר וחולצות בי״ס התקדמו לעבר בית מוסקוביץ בשכונת ראס אל עמוד בירושלים והחלו לירות עשרות רבות של זיקוקים ולידות אבנים. כוח לוחמי מג״ב אשר מוצב במקום חתר למגע, צמצם טווח לעבר הפורעים ופיזר אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לוחם מג״ב נפגע בצווארו מזיקוק ופונה לביה״ח הדסה הר הצופים במצב קל עד בינוני.

הפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים מנעה התקדמות הפורעים לעבר בתי היהודים ופגיעה בהם. משטרת ירושלים רואה בחומרה את האירוע בו פורעים בגירים משתפים ומסכנים ילדי בית ספר בפעילות אלימה. המשטרה תפעל לאיתור ומעצר הפורעים במטרה למצות איתם את מלוא חומרת הדין.

סיכום אירועי שמחת תורה בשיתוף אתר ׳בחדרי חרדים׳, מוקד זק״א ו׳קבוצת העיתונאים רוטרניק׳
חג סיכום ארץ מטיילים נפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד