כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מוביל לאנטישמיות

בריטניה צפויה להגיש הצעת חוק האוסרת חרם על סחורות ישראליות

הצעת חוק ממשלתית בבריטניה שמטרתה לאסור על מועצות להטיל חרם על סחורות ישראליות צפויה להיות מוגשת בקרוב. גופים ציבוריים שיפרו את הכללים החדשים עלולים לעמוד בפני "קנסות משמעותיים"

בריטניה צפויה להגיש הצעת חוק האוסרת חרם על סחורות ישראליות
בניין הפרלמנט הבריטי צילום: Pixabay

הצעת חוק ממשלתית שמטרתה לאסור על מועצות בבריטניה להטיל חרמות על סחורות ישראליות צפויה להיות מוצגת בשבוע הבא. החקיקה המוצעת תמנע מגופים ציבוריים לאמץ גישה משלהם ליחסים בינלאומיים.

ה"טלגרף" דיווח כי מייקל גוב, שר בקבינט האחראי על השלטון המקומי, יציג את החקיקה. גוב אמר כי החרם של ה-BDS על סחורות מישראל מוביל ל"רטוריקה אנטישמית מזעזעת ולהתעללות". הוא אמר: "זה פשוט שגוי שגופים ציבוריים מבזבזים את זמנם וכספם של משלמי המסים בניהול סדר היום של מדיניות החוץ שלהם. לבריטניה חייבת להיות גישה עקבית למדיניות חוץ, שנקבעה על ידי ממשלת בריטניה".

עוד אמר: "קמפיינים אלה לא רק מערערים את מדיניות החוץ של בריטניה אלא מובילים לרטוריקה אנטישמית מזעזעת. זו הסיבה שנקטנו פעולה נחרצת זו כדי לעצור את המדיניות המשבשת הזו אחת ולתמיד".

החקיקה תאפשר לשרים לערוך חקירות על חשד להפרות של האיסור. גופים ציבוריים שיפרו את הכללים החדשים עלולים לעמוד בפני "קנסות משמעותיים", כך דיווח ה"טלגרף".

מועצות הערים לסטר, סוונסי העבירו הצעות חוק הקוראות להחרים תוצרת מ"התנחלויות ישראליות בלתי חוקיות בגדה המערבית, עד למועד שבו ישראל תעמוד בחוק הבינלאומי ותצא מהשטחים הכבושים הפלסטינים".

 

 

 

BDS חרם על ישראל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד