כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"פקיד שיוצא נגד הממשלה"

השר במתקפה על הנגיד: "פרא אדם, צריך להיות מגולגל מכל המדרגות"

השר עמיחי אליהו תקף את הנגיד ואמר: "הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה". אליהו הוסיף: "הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות"

השר במתקפה על הנגיד: "פרא אדם, צריך להיות מגולגל מכל המדרגות"
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המורשת עמיחי אליהו תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את נגיד בנק ישראל הפרופסור אמיר ירון ברקע אזהרותיו נגד חקיקת הרפורמה המשפטית וההשלכות שלה על הכלכלה.

אליהו אמר בריאיון לתחנת הרדיו קול ברמה: "הנגיד מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה".

לדבריו, "האדם הזה ממשיך לכהן בתפקיד שלו, מכיוון שהרפורמה המשפטית לא יוצאת לפועל".

ראש הממשלה נתניהו גינה את דבריו של השר אליהו: "אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנער גם הוא מדבריו: "ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום. גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת. כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל".

שר הפנים והבריאות משה ארבל אמר בתגובה: "הדברים הבוטים והלא ראויים שהשמיע השר עמיחי אליהו כנגד נגיד בנק ישראל אינם במקומם".

ארבל הוסיף: "עצמאות נגיד בנק ישראל וחובתו להציג באופן בלתי תלוי את התחזיות הכלכליות היא אבן יסוד בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל אני קורא לשר אליהו לחזור בו מדבריו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "המורשת של שר המורשת: גסות רוח, בורות, השתלחויות שאף אחד לא מבין".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף: ״הטייסים הם ״בוגדים שבמדינות אחרות היו תולים אותם״, היועמ״שית ״אשמה בפיגועים ובאלימות בחברה הערבית״, ועכשיו נגיד בנק ישראל הוא ״פרא אדם שפוגע בכלכלת המדינה״.

קואליציית ״הרצפה העקומה״ של נתניהו מסיתה - והוא שותק. אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת״.

ח"כ אפרת רייטן אמרה בתגובה: "שר סמכותני שאימץ את השיטה ההונגרית להאשמת אנשי מקצוע ומומחים בסגנון מתנשא ובוטה כחלק מההפיכה המשטרית. בממשלה הזו הבורות והאלימות היא נורמה שיש לשאוף אליה ולחנך את הציבור.

מדינה חפצת חיים ועתיד לכל אזרחיה צריכה להתנגד נחרצות לממשלה המסוכנת הזו".

עמיחי אליהו פרופ' אמיר ירון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד