י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יום היסטורי"

מת"ע תתכנס בשבוע הבא; תכניות בניה לאלפי יח"ד חדשות על הפרק

היום פורסם סדר היום לכינוס מת"ע בשבוע הבא, כאשר על הפרק 4,560 יח"ד בישובים רבים ביהודה ושומרון. סמוטריץ': "תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות"

מת"ע תתכנס בשבוע הבא; תכניות בניה לאלפי יח"ד חדשות על הפרק
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

היום (ראשון) פורסם סדר יום לכינוס מועצת התכנון העליונה, כאשר על הפרק נמצא אישורן של 4,560 יח"ד בישובים רבים ביהודה ושומרון.

התכניות רוכזו וטופלו בעבודת מטה של לשכת התכנון במינהל ושל מינהלת ההתיישבות בלשכת השר במשרד הביטחון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

כך למשל, פורסמו תכניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, מאות יחידות בגבעת זאב וכך גם בביתר עלית, 340 יח"ד במעלה אדומים, ברבבה 381, באלקנה 343 יח"ד, 287 באדורה ו-196 יח"ד בתלם.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אמר כי "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי בבנימין אמר בתגובה לכינוס המת"ע בזמן הקרוב: "מדובר על יום היסטורי להתיישבות. בישוב עלי לבדו בונים כבר מאות יחידות דיור ואושרו כבר אלפי יחידות דיור בשנים האחרונות. אנו מודים לממשלה על קידום אישור תב"עות אלו ואנו מקווים שתוכניות נוספות של היישוב עלי יעלו לאישור בקרוב".

יחד עם זאת, היום דווח ב"כאן 11" כי הממשלא תאשר היום החלטה צפויה לאשר היום שתקצר את הליך קבלת אישורי הבנייה ביו"ש באופן דרמטי, ותוכל להתקדם ללא אישור הדרג המדיני.

לפי ההחלטה, במקום ששר הביטחון וראש הממשלה יאשרו כל אחד מארבעת האישורים השונים בנפרד, מתן האישור הראשוני של ההרשאה לתכנון יהיה בסמכותו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

בניה יהודה ושומרון התיישבות בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד