כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פורסמו שמות ההרוגים בנפאל; חשש לחיי מטייל נוסף

תמר אריאל, נדב שהם ואגם לוריא זכרונם לברכה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, הם ההרוגים באסון מפולת השלגים בהימלאיה בנפאל

עובדי משרד החוץ בשיחות עם משפחות מטיילים שנותרו בנפאל. פלאש90
עובדי משרד החוץ בשיחות עם משפחות מטיילים שנותרו בנפאל. פלאש90

הותרו לפרסום שמות שלושת המטיילים שנספו באסון מפולת השלגים בנפאל: תמר אריאל משואות יצחק ששירתה קצינה בחיל-האוויר, נדב שהם ממצפה הושעיה ואגם לוריא בן 23 מקיבוץ יפעת.

בערב החג התפרסם כי 16 בני אדם, בהם שלושה ישראלים, נהרגו (ג') במפולת שלגים בהרי ההימלאיה בנפאל. 150 עדיין נעדרים מכל רחבי העולם, באזור הרי האנפורנה. כאמור, כעת הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת ההרוגים.

לפי הדיווחים מנפאל, יש חשש לחייו של ישראלי נוסף. בנוסף עשרות ישראלים תקועים ומחכים לחילוץ.

לאור מורכבות האסון בנפאל, החליט משרד החוץ לשגר מתגברים ע"מ לסייע ולעבות את צוות שגרירות ישראל בקטמנדו. המתגברים הינם דיפלומטים מנוסים משגרירות ישראל בניו דלהי.

אביו של אחד ההרוגים אשר זוהה אתמול (והודעה נמסרה למשפחתו) שהה במוסקבה. קונסול ישראל במוסקבה הגיע אל האב מלווה ברופא על מנת לבשר את הבשורה המרה לאב. הקונסול נשאר עם האב במשך הלילה עד טיסתו של האב לישראל.

עד כה חולצו כ-60 בני אדם, אך בשל מזג האוויר הקשה והתקשורת הלקויה רבים עדיין מוגדרים נעדרים. משרד החוץ מסר כי הוא עדיין בודק את הדיווחים ומחכה למידע מהשגרירות בקטמנדו, שנמצאת בקשר עם הרשויות הנפאליות. מתוך ההרוגים, שלושה ישראלים, שלושה פולנים, אזרח וייטנאם ותשעה אזרחי נפאל.

הרי האנפורנה מוכרים כאזור פופולרי לישראלים המטיילים בנפאל. האנאפורנה הוא רכס פסגות בהרי ההימלאיה ואחד מאזורי התיירות המרכזיים של נפאל. אורכו של הרכס 55 קילומטרים, ופסגתו הגבוהה ביותר היא הפסגה העשירית בעולם, בגובה של 8,091 מטר.‬

במד"א ערוכים לשגר משלחת של רופא ופראמדיק לנפאל. המשלחת הרפואית של מד״א, בתיאום עם משרד החוץ, אמורה להמריא הלילה.

בעקבות אסון מפולת השלגים בנפאל, קיים מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין הערכת מצב מיוחדת בה הוחלט להיערך לשיגור משלחת של רופא ופראמדיק של מד"א כדי לעמוד מקרוב על מצבם של הפצועים, להעניק להם טיפול רפואי במידת הצורך ולסייע בקשר עם הצוותים הרפואיים בבתי החולים המקומיים וילוו את הפצועים בטיסתם לארץ ברגע שמצבם יאפשר זאת. מנכ"ל מד"א אלי בין הדגיש כי נציגי מגן דוד אדום, שהינה חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי, כבר יצרו קשר עם עמיתיהם בנפאל לתיאום הגעת המשלחת הישראלית.

אלי בין: ״מד״א כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל מחוייב להגיע לכל מקום בעולם בו ישראלים זקוקים בדחיפות לטיפול רפואי מציל חיים״.

בבית חב״ד המקומי כתבו בעמוד הפייסבוק: "הורים וחברים יקרים מישראל ומהעולם שלום וברכה. אתם מוזמנים לכתוב כאן את שמות היקרים שלכם שלא שמעתם מהם שנמצאים באזור נפאל. אנחנו נעשה מאמץ לענות לכם כאן או לדאוג שהם יענו לגבי מצבם ולעדכן בע"ה שהכל בסדר. אנו שוב מצטערים שלחלקם לא ניתן ליצור קשר בשל בעיות הקווים ומקווים לעזור לכם באמצעות הפייסבוק. שימו לב, לא נוכל לענות ישירות בשל העומס הרב שיש כאן. נעשה מאמץ, נא סבלנותכם.

"בשורות טובות ואנחנו כאן בשבילכם. הרב חזקי וחני ליפשיץ, בית חב"ד נפאל".
הרוגים שמות כאב נפאל פלאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד