י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זכה לאהדה בקרב כלל התושבים

אבל בבת ים: רב השכונות בעיר הלך לעולמו

הגאון רבי ישראל מלכה זצ"ל, רב השכונות וראש מחלקת נישואין בעיר בת ים הלך לעולמו בגיל 74 לאחר שחלה באחרונה. הרב היה דמות אהודה על כל תושבי העיר והציבור החרדי. היה מקורב לגדולי ישראל וכיתת את רגליו במסירות למסירת שיעורי תורה

אבל בבת ים: רב השכונות בעיר הלך לעולמו
הגאון רבי ישראל מלכה זצ"ל צילום: קובי וינמן

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון רבי ישראל מלכה זצ"ל, רב השכונות בעיר בת ים והרב הוותיק ביותר בעיר, שהקים עולה של תורה והפריח את השממה הרוחנית בעיר למעלה מ-40 שנה, והיום נפטר לאחר מחלה והוא בן 74 בפטירתו.

הרב מלכה, נחשב לאחת הדמויות התורניות הבולטות בעיר, והוא זכה לאהדה ולהערכה רבה בקרב כלל התושבים שנעזרו בו בעצה טובה והארת פנים מיוחדת. 

הרב מלכה זצ"ל היה שילוב נדיר של גדולה תורנית עם שפלות ברך, ענווה ומאור פנים. את האהדה הרבה בעיר, קנה הרב מלכה בזכות למעלה מ- 40 שנות מגורים בבת ים, אותם הקדיש לעבודה תורנית ובהפצת תורה והלכה. הוא כיהן כרב בית הכנסת 'אור ישראל', אחד מבתי הכנסת המרכזיים בעיר, אך מצודתו הייתה פרוסה על פני כל בת ים, במשך כל השבוע ובשבתות היה מכתת את רגליו למסירת שיעורים בכל בתי הכנסת.

לצד תפקידו כרב השכונות, הוא כיהן כראש מחלקת נישואין ברבנות הראשית, קשריו התורניים עם גדולי ישראל, היו לשם דבר, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל – שהרב מלכה היה מגדולי תלמידיו, ואף את כל הסמכתו ההלכתית קיבל אישית ממרן, כמו כן היה קרוב לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה ולגדולי תורה נוספים.

היה קרוב לגאון רבי יעקב עטייה זצ"ל, שעיצב את דמותה הרוחנית של העיר בת ים. היה יד ימינו של המרא דאתרא הגאון רבי יוסף בר שלום זצ"ל. 

הרב זצ"ל פירנס משפחות רבות, אברכים ולומדי תורה, ומשפחות רבות הרים מאפילה לאורה. 

כמו כן עמד תמיד לימין תנועת ש"ס ונושאי דגלה בעיר בת ים וקירב יהודים רבים לאביהם שבשמים.

זכה הרב והותיר אחריו דורות ישרים מבורכים. את רעייתו שתחי', בניו, בנותיו, חתניו וצאצאיו. אחד מבניו הגאון רבי אריאל מלכה רב קהילת 'זכור לאברהם' בעיר. 

מסע הלוויה היום בשעה 14:00 בצהריים מרחבת בית הכנסת "זכור לאברהם" ברח' אהוד קינמון 10 בבת ים, ובשה 17:00 בהר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בת ים הרב מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד