י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוקר המחיה

מחירי הרכבים יורדים, ניקיון הרכב מתייקר

חדשות טובות: מנתוני הלמ"ס עולה כי מחירי ההשכרות יורדים, יותר זול ללמוד נהיגה, אבל יותר יקר לנקות את האוטו. מדד המחירים לצרכן אשר פורסם כעת, מתייחס לכמה תחומים חשובים שמן הראוי לתת עליהם את הדעת

מחירי הרכבים יורדים, ניקיון הרכב מתייקר
פורשה צילום: חברת פורשה

לתשומת לב בעלי המכוניות בישראל: אם בכוונתכם לקחת את המכונית לשטיפה לקראת הקיץ, כעת כנראה יהיה הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר מפרסמת את מדד המחירים לצרכן כמדי חודש. מדד המחירים לצרכן משקף את התנודות אשר חלו במחירי שירותים מסוימים אשר נכללים ב"סלים", כלומר בתחומים מסוימים. מדד המחירים לצרכן חשוב לנו בכל הקשור בתחום הרכב מכיוון שהוא מאפשר לנו לדעת מתי שירות מסוים בתחום הרכב התייקר או הוזל וכך אנו יכולים בעצם לצרוך באופן יותר חכם.

וכך, במהלך שנת 2023 ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שינוי חשוב והוסיפה למדד המחירים לצרכן גם התייחסויות לתחומים שונים הקשורים בענף הרכב. מדד המחירים לצרכן אשר פורסם כעת מתייחס לכמה תחומים חשובים שמן הראוי לתת עליהם את הדעת.

כך, לפי מדד המחירים לצרכן ה"סל" אשר מוגדר כמדד מחירי תחבורה ותקשורת התייקר ב- 0.2%, אבל בתוך ההתייקרות יש לעתים גם חדשות טובות. כך, ממדד המחירים עולה כי ביטוחי רכב התייקרו ב- 2.2%, התייקרות בלתי מבוטלת לקראת הקיץ. גם מוצרי הטיפוח לרכב, כלומר כל מה שקשור בניקיון של הרכב התיקרו-בשיעור של 1.9%.

עם זאת, יש גם חדשות טובות: לפי הלמ"ס שיעורי הנהיגה הוזלו בחודש שעבר בשיעור ממוצע של 2.4%. מעבר לכך, גם השכרת רכב הוזלה בשיעור ממוצע של 2.4%. מדובר בחדשות חשובות במיוחד עבור מי שמעוניין לשכור מכונית לכמה שבועות בקיץ וכנראה שמוטב לו לתאם את השכרת הרכב כבר עכשיו.

 

רכב פורשה ניקוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד