י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריאה דחופה למוסכים

בעלי הרכבים יוזמנו לריקול: הדלתות עלולות להיפתח מעצמן

מיניוואנים מוזמנים למוסך: גם בקיה וגם בטויוטה הדלתות עלולות להיפתח מעצמן. החוק הישראלי קובע שנהג שקיבל הודעה אשר מחייבת אותו להתייצב לריקול, חייב לעשות זאת תוך חצי שנה

בעלי הרכבים יוזמנו לריקול: הדלתות עלולות להיפתח מעצמן
טויוטה סיינה 2015 צילום: טויוטה

בעליהם של מעל אלף מיניוואנים מתוצרת שני יצרני רכב שונים אשר נוסעים בימים אלה בכבישי ישראל יזומנו בקרוב ל"ריקול", כלומר לביצוע קריאת שירות. ריקול הוא תהליך בו יצרן רכב מודיע ללקוחותיו כי במכוניות מדגם מסוים קיימת בעיה שיש לתקן – ואז מתקן את הבעיה, לרוב על חשבון היצרן.

חשוב להדגיש שהחוק הישראלי קובע שנהג שקיבל הודעה אשר מחייבת אותו להתייצב לריקול חייב לעשות זאת תוך חצי שנה, אחרת לא יוכל לעבור את הטסט השנתי.

הריקול הראשון הוא ריקול למיניוואן של טויוטה - ה"סיינה" אשר הגיע לישראל ביבוא מקביל בין השנים 2014 ל–2015. הסיינה מעולם לא שווק בישראל באופן סדיר על ידי יבואנית טויוטה הישירה יוניון מוטורס אך כן יובא ארצה בשעתו באמצעות חברת "אלבר".

קיה קרניבל: צילום חברת קיה

לפי הודעת החברה: "לחלק מהמכוניות מדגם זה, לצורך החלפת נתיך לדלת הזזה חשמלית שנובע מליקוי שהתגלה במערכת דלת הזזה חשמלית שעלול לפגוע בתפקוד הרכב". את התיקון דווקא כן תבצע יוניון מוטורס במוסכים שאלבר מגדירה בהודעה שלה כ"מוסכי הסדר של היבואן הרשמי". בפועל - כיום היבואן הרשמי של כל מותג רכב חייב לבצע את התיקונים שנדרשים במסגרת ריקולים לרכבים אשר מיובאים לישראל, גם אם אתה לא יובאו על ידי היבואן הרשמי.

לצד הריקול לטויוטה סיינה מודיעה גם טלקאר יבואנית קיה על ריקול. לפי הודעת היבואנית הרשמית: "הרינו להודיע לכל הלקוחות בעלי רכב מתוצר קיה דגם קרניבל שנת יצור 2022 - 2023 כי יצרנית הרכב קיה הודיעה על קיומה של תקלת בטיחות סדרתית (RECALL) לחלק מהמכוניות מדגם זה, שנובע מליקוי שהתגלה בתוכנת הפעלת דלתות ההזזה החשמליות, הדלתות עלולות להיפתח מעצמן, זה עלול לפגוע בתפקוד הרכב. לכל בעלי הרכבים מתוצר זה תישלח הודעה בכתב". גם במקרה זה התיקון יבוצע – ללא עלות לצרכן - רק במוסכים המורשים של קיה.

מיני וואן ריקול טיוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד